Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag TS!
Modder is overal waar paarden zand en water bij elkaar komen en helaas niet echt te voorkomen.
Ik geloof niet in modelhoeven, ieder paard volgens een standaard sjabloon bekapt gaat er bij mij niet in. Een hoef waar het paard goed op functioneert daar gaat het om.
Als ik naar je eerste serie foto’s kijk zie ik duidelijk een verbetering en op de derde foto een heel stuk hoefwand die, ondanks de ribbels, vanaf de kroonrand een stuk rechter uitgroeit dan daarvoor.
Nu in de winter is het even afzien en volhouden, het is zo weer zomer.
Laurievc schreef:TS, voor het weinige groeien van de hoef: kijk even naar Hoof Aid Plus van Cavalor. Ik heb/had een paard staan die wat met hetzelfde verhaal kwam: gevoelig, hoeven groeien niet = brokkelen.
Wij hadden reeds een andere goede ervaring met HAP gehad en zijn dit beginnen geven. Hoefsmid merkte echt meteen zelf erg veel verschil.
Ook enkele vrienden van ons geven het met enorm goede resultaten (hoeven die beter doorgroeien, betere kwaliteit). Misschien ook het proberen waard?
Maar probeer zeker bij je eigen ideeën te blijven hoor, zoals hierboven al vaak gezegd: ziet er echt al veel beter uit. Ik denk dat iedereen het beste wil voorhebben voor zijn viervoeter.
Marie111 schreef:Hier zit wel silicium in
https://www.ecostyle.nl/paard/producten/hoef-pees
SAMENSTELLING
Groenvoermeel, tarwegries, 7,5% kalkwier (Maerl), 4% gist, moutkiemen, sojaolie
INGREDIËNTEN
Technologische toevoegingsmiddelen: 250.000 mg diatomeeënaarde, 125.000 mg clinoptiloliet van sedimentaire oorsprong (1g568)
Sizzle schreef:Natuurlijk KAN er van alles. Maar TS zegt dat het paard zonder ijzers heel erg kreupel loopt. Dat is bij het voorbeeld van Artificious dus niet, dat paard liep gewoon rad. Je wil ook geen compensatie blessures in de hand werken omdat ze ontlastend gaan staan 24/7 of ze langdurig op pijnstilling zetten.
Gewoon even deze winter nog even door en niets willen overhaasten, over 8 weken is het al weer lente. In maart wil het soms ook nog wel gaan vriezen en dan zit je met een paard dat al kreupel was op blote voeten en dan helemaal de box niet meer uit kan.
Femke_Tweety schreef:Als ie met ijzer niet kreupel loopt, lost het het probleem van pijn voor het paard blijkbaar wél op.
Dat daar dan een onderliggende oorzaak is, kan kloppen.
Maar het pijnprobleem wordt dus wel opgelost met dat ijzer, blijkbaar.
MarjanB schreef:Polly schreef:De vraag is toch helemaal niet of hij al dan niet van de ijzers af zou moeten?
De vraag is hoe ze de hoef het beste droog kan houden, misschien handig om daarop te focussen ipv allerhande discussie te voeren over manier van bekappen of de ijzerdiscussie.
Dank je!
Femke_Tweety schreef:Als ie met ijzer niet kreupel loopt, lost het het probleem van pijn voor het paard blijkbaar wél op.
Dat daar dan een onderliggende oorzaak is, kan kloppen.
Maar het pijnprobleem wordt dus wel opgelost met dat ijzer, blijkbaar.