Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maris schreef:Een hoef wordt wel zwakker door ijzers hoor. Ten eerste al door de nagels die de hoefwand ( kunnen ) verbrokkelen of in ieder geval zwakker maken door de gaten erin.
En daarnaast waren de hoeven van mijn paard echt zachter. Na een jaar zonder ijzers klonken zijn hoeven veel harder op de weg dan toen hij net van de ijzers af was.
Maar wel jammer dat deze discussie weer meer lijkt te gaan over wel of geen ijzers ipv wel of geen ijzers bij artrose.
Nynkster schreef:Hoe verklaar je dit dan?
[ [url=m/tw1dPT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/plIbaR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maris schreef:Hmm ik heb eigenlijk niet zoveel zin hier verder op in te gaan. Laten we zeggen dat we van mening verschillen.
Tancreda4 schreef:Feit is dat het paard nu goed gaat, beter gaat. En dat dat de vraag gaat zijn zonder ijzers zeker gezien de leefomgeving (met steentjes). Waarom zou je dat risico willen nemen als hij nu goed gaat en de ijzers niet voor zodanige ellende zorgen?
Janine1990 schreef:Maris schreef:Hmm ik heb eigenlijk niet zoveel zin hier verder op in te gaan. Laten we zeggen dat we van mening verschillen.
Dat mag ook, daar is helemaal niets mis mee.
Maar een paard heeft zeker geen 3 maanden nodig om te herstellen van ijzers... Daarmee verplaats je een probleem of maak je het erger bij een paard dat ze nodig heeft.
Voor de duidelijkheid, ik ben echt niet anti-blootvoets en ook zeker niet anti-ijzer... Ik ben pro-welzijn...
En een paard, als vluchtdier, zijn habitat ontnemen omdat het 'op internet' staat... Is gewoon mishandeling.