Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
k_m schreef:Ja bleh heb wel even goed gevloekt en gebaald maar de dierenarts is geweest. Ik was zelf op m'n werk en kon ook niet gelijk weg. Maar hij vermoed dat het van de aspirine kwam dat het eerder maagpijn is. Nu was ze terug rustiger, de hoefsmid mocht wel nog gewoon komen vandaag.
Als de ijzers niet werken dan laat ik haar wel echt inslapen, dit trek ik zelf ook gewoon niet meer. Als het opgelost is met ijzers ben ik blij, maar het moet een beetje normaal blijven. De DA zei nu tegen de stal eigenaar nog eens dat het wel echt serieuze hoefkatrol was, had liever gehad dat hij me dinsdag gewoon dat ook zo had gezegd. Heb beetje het idee dat hij me wil sparen ofzo, heb al heel veel miserie gehad met haar. De andere DA die ik contacteerde heeft ook de foto's gezien en gaf wel exact hetzelfde advies, dus misschien is het wel helemaal niet zo. Mijn hoofd maakt overuren
k_m schreef:@Elisa, ik bekijk zeker alle mogelijkheden hoor! Maar ik ben al meer dan een jaar kliniek in en uit aan het gaan met haar. Heb er misschien zelf 20 keer op gezeten, en van het geld dat ik aan medische dingen heb uitgegeven had ik al een duur sportpaard kunnen kopen. Dus vind het niet een gekke overweging om na een jaar en 2 ongeneeslijke aandoeningen hier serieus over na te denken..
Nielojram schreef:poes schreef:Deze kan helaas niet 24/7 buiten door het hoofdschudden.
De cranio-sacrale behandeling heeft geen baat gehad?
k_m schreef:Is daar effectief vraag naar? Ze zou dat erg goed doen maar dan is de vraag wel een beetje hoe gaat dat met het schudden. Ze kan zo slecht tegen regen dus ben bang dat dat veel mensen zal afschrikken. Wil dr ook daarom liever niet verkopen want dat schudden is zo een delicaat probkeem..
Benzz schreef:ALs draagmoeder wordt er geen speciale behandeling gegeven mbt de hoefkatrol, plus het schudden erbij, geef ik het geen kans en vind ik het eigenlijk niet eerlijk naar het paard toe.
Babootje schreef:Benzz schreef:ALs draagmoeder wordt er geen speciale behandeling gegeven mbt de hoefkatrol, plus het schudden erbij, geef ik het geen kans en vind ik het eigenlijk niet eerlijk naar het paard toe.
Als je het paard pijnvrij kunt krijgen w b de hoefkatrol en het schudden onder controle dan zie ik niet dat het oneerlijk zou zijn naar het paard toe. Omdat een paard vaak schudt op licht en pollen kan een vliegenkap met UV wering en een neusnetje op de wei al veel helpen.
Ik vermoed TS dat je paard om die reden al draagmoeder was (hoefkatrol). Anders zou je verwachten dat ze wel als fokmerrie gebruikt zou zijn. Hoefkatrol is voor een groot deel erfelijk.
Citaat:Jaime Jackson, een van de grondlegges van de Wild Horse Trim.
Onderstaand citaat komt uit zijn boek Horse Owners Guide to Natural Hoof Care ISBN: 0-9658007-6-8:
Not surprisingly, navicular is unknown in wild horse country. Nor have I seen it among naturally trimmed, barefooted horses... Please take heart, I am unaware of any 'navicular' horse that has failed to heal in a genuine program of natural hoof care.
Citaat:Dit is wat Pete Ramey, een internationaal bekende hoefsmid, in zijn boek Making Natural Hoof Care Work for You ISBN: 0-9658007-7-6 over hoefkatrolonsteking te zeggen heeft:
Simply start a natural hoof program and you will see. I have seen hopeless navicular cases go sound at the first trimming or it can take a while. It is a simple fact that I have never seen a "navicular horse" fail to be completely healed under my care.
Citaat:Dit is wat de arts Dr. vet. med. H. Strasser zegt:
In the last 3 years, the course and healing of navicular syndrome was documented on 53 horses of various breeds. The shoes were removed, the living conditions of the horse changed to more closely approximate the natural amount of movement of a horse each day, and the shape of the hoof capsule was, over the course of months, returned (close) to its natural form through proper trimming. Depending on the length of time the problem had been in existence, and how far living conditions could be optimized, the return to full use of a horse diagnosed with "podotrochlosis" can take a few weeks to nine months.