Zuiver op rechte lijn, kreupel op volte in stap.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:10

Weet je TS, het is een enorme nare uitslag en jij weet nu precies wat er aan de hand is. Ondanks dat je paard, dus gewoon nog aardig vrolijk rond huppelt. Dat maakt het zo verschrikkelijk moeilijk wat je hier nu mee moet.

Ik wil je gewoon heel veel sterkte wensen, want voor alles wat je kiest valt veel te zeggen. Wij wisten niet van de hoed tot de rand, wat er nu aan ons paard mankeerde (en eigenlijk nog niet), maar zijn 2 jaar zeer intensief bezig geweest met een paard dat af en toe zo verschrikkelijk veel pijn had. Dat wij zo ver nog zouden komen dat we weer zouden rijden had ik echt niet verwacht, want toen we haar vonden in de wei heb ik de dierenarts gebeld met het idee dat ze geëuthanaseerd zou worden.
Jij weet wel wat er aan mankeert, en de toekomst wordt hierdoor zo negatief. Dus als jij kiest voor euthanasie begrijp ik dat heel goed. :(:) :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:10

Ik herken je helemaal. Helaas ga ik ook een paard inslapen dat als weidemaatje door het leven zou kunnen gaan. Helaas heb ik er al zo eentje die ik elke maand moet betalen, en verkopen als weidemaatje ga ik niet doen met risico op de handel, waar ik hem juist in verwaarloosde toestand uit heb gehaald.
Het is iets waar ik echt mee zal moeten leren leven want mezelf vergeven zal ik niet doen.

Ik snap jou heel goed als je voor inslapen kiest. Die van mij heeft twee maanden boxrust gehad en dat was al geen doen.

Gnome

Re: Zuiver op rechte lijn, kreupel op volte in stap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:55

Ik denk dat het paard meer gaat lijden van 6 maanden boxrust dan eventueel meer schade op de weide. Dan is het namelijk ook gelijk klaar. 6 maanden geen beweging is funest voor het lichaam en de geest van een paard. Daarbij, in het beste geval is ie nog een pijnvrij weidepaard straks. Ik zou het mijn paard niet aandoen om m 6 maanden op te hokken met dat als beste uitkomst.

Klinkt misschien hard maar zo'n dier heeft geen idee waarom ie niet naar buiten mag. Dus vanuit het paard gezien zeg ik, lekker het land op voor zolang jullie dat nog samen gegund is. Veel sterkte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:26

Laura413 schreef:
Haar nu op de weide gewoon zetten zonder die boxrust geeft een enorme kans op een breuk heeft de veearts gezegd.. Dat is toch ook geen optie? Eventueel kan ik een stal verkrijgen met een stukje uitloop naar buiten zodat ze toch buitenlucht heeft en naar buiten kan. Maar ik weet het niet.. het is allemaal echt surreëel dat dit gebeurt want je ziet helemaal niets aan het paard. Ze ziet er gewoon kerngezond uit, alleen toont ze de pijn niet.. (of heel af en toe)

Hoe maak je nu in godsnaam zelf zo’n beslissing?..

Zo'n beslissing maken is afschuwelijk moeilijk en mensonwaardig in mijn ogen.

Het ligt ook aan jezelf, wat wil jij ermee..ze zal nooit meer bereden kunnen worden. Als ze hersteld van die bijna-breuk wil je haar dan aanhouden als weide paard? heb je daar de financiele middelen voor?

Zoja, dan zou ik zeggen 6 maanden in de stal met stukje uitloop..lijkt me dan een mooie optie. Zo niet, doe haar dat dan niet meer aan en maak de beslissing.

smurffie

Re: Zuiver op rechte lijn, kreupel op volte in stap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:13

Een paard weet niet wat zijn laatste dag is. Hij leeft in het hier en nu, met pijn.
Veel sterkte met een beslissing nemen :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:20

Als het mijn paard was geweest dan had ik haar op de wei gezet en haar laten genieten voor hoelang het nog kon. Dat kan dus een paar maanden zijn maar misschien wel een jaar of langer. Het voorjaar en de zomer staat voor de deur. Dan kan ze nog heerlijk het zonnetje in. Beter een half jaar blij en genieten op de wei dan 6 maanden ongelukkig binnen staan. Inslapen kan altijd nog. Maar boxrust zou bij mij geen optie zijn. Ze wordt nooit meer beter en om haar dan 6 maanden binnen te zetten, nee dat is het niet waard.