Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
khirshanta schreef:Pfoeh, dat is toch een flink stuk... het vervelende is dat de voorkant nu iets aan stabiliteit mist (opgelost met ijzer)
Ik ben echt geen expert he, maar ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat daaraan ten grondslag ligt dat de kroonrand beschadigd is. Daar wordt (kun je zien aan de horizontale lijnen) sneller hoefwand aangemaakt, wat eigenlijk de rest ook meeneemt naar een foute opbouw.
Paard staat denk ik altijd op ijzers, en wordt zo om de 6 weken bekapt? (schatting)
Dan is het misschien een idee om hoefschoenen te overwegen als de hoef weer wat meer hersteld is.
Mijn amateur-denkwijze is dat dat middelste stuk snel groeit, en de rest niet zo. Zeker met ijzers slijt er niets af. Wat gebeurt er dan?
Teveel hoornwand op de toon, die kan nergens naartoe en kan niet slijten. Die druk wordt naar boven en naar de zijkant verdeeld (de rest van de hoornwand wordt weggeduwd zeg maar). De enige kant dat de hoornwand naartoe kan, is naar voren,los van de hoefcapsule.
Als het dat is, zou het hopelijk met regelmatig zelf bijwerken niet meer hiertoe komen (mits er geen schimmel in zit).
maar nogmaals, ik ben geen expert
rien10 schreef:Geerke, je kan niet discussiëren met de boomloosbitliosijzerloos24/7buiten politie.
Hoewel het aangetoond is dat schimmels in droge, schone hoeven sneller verdwijnen dan in natte, vieze hoeven.
Feiten doen er niet meer toe. Meningen zijn feiten geworden.
rien10 schreef:Geerke, je kan niet discussiëren met de boomloosbitliosijzerloos24/7buiten politie.
Hoewel het aangetoond is dat schimmels in droge, schone hoeven sneller verdwijnen dan in natte, vieze hoeven.
Arabesk schreef:rien10 schreef:Geerke, je kan niet discussiëren met de boomloosbitliosijzerloos24/7buiten politie.
Wow je komt zelf niet met feiten maar begint meteen aan te vallen en zet kritische mensen weg als barefoothippiebrigade, nee dá's een fijne manier van discussieren....
Kom met de feiten en laat je ad hominem thuis aub