SusanH schreef:Jammer dat je op mijn hele simpele oplossing en vraag niet in gaat. Is hooi voeren geen optie?
Jammer dat je niet leest, is al veel eerder besproken
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jansje73 schreef:Hoe is je paard als hij samen met je ijslander buiten staat in weiland/paddock of staan ze niet samen?
Bloemetje75 schreef:Als je de Ijs rijdt, lopen er dan meer paarden in de bak?
Mijn fjorden zijn ook enorm aan elkaar gehecht. Als ik met de jongste fjord wat doe, loopt de oude los rond. In de stal opsluiten levert hoop gehinnik en gedoe op. Nu sjokt ze 2 rondjes mee met instappen en gaat dan in het midden van de “wei” staan suffen. Maar ik rij thuis en niet op verplaatsing.
Als dochter in de les rijdt op de manege, sta ik met oude fjord aan de hand langs de bak. Is stuk rustiger en veiliger voor iedereen dan haar thuis laten of in een stal of paddock zetten.
Onali schreef:Dorine92 schreef:
Heb ik allemaal al geprobeerd maar het probleem is dat je enkel kunt belonen als hij even stopt met het gedrag. En dan kun je dus wachten tot je een ons weegt. Hij stopt gewoon NIET. Ook geen 5 seconde, ook niet na drie kwartier
Laat me raden jij ging op een avond naar bed om te slapen en de volgende dag waren je paarden ZZ startgerechtigd (je onderschrift)
NEE tuurlijk niet, dat kostte tijd en training.
Verman jezelf en ga of 2 keer heen en weer rijden of besteed tijd aan je paard om het af te leren.
Hoe staat hij aan de muur als je alleen met hem bent?
SusanH schreef:Jammer dat je op mijn hele simpele oplossing en vraag niet in gaat. Is hooi voeren geen optie?
Naskapower schreef:Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je je paard los laat lopen in de rijbaan?
Andere optie is om met de ijsco aan de kant waar hij staat te werken. Je gaat niet verder weg dan je paard comfortabel mee is. Af en toe rijd je een stap verder weg en komt daarna direct weer terug. Dit bouw je langzaam uit tot je paard comfortabel is met de nieuwe afstand. Dan begin je opnieuw met enkele stappen verder zetten.
Dit is een hele langzame oplossing maar waarschijnlijk wel duurzaam op de lange termijn.
Dorine92 schreef:Bloemetje75 schreef:Als je de Ijs rijdt, lopen er dan meer paarden in de bak?
Mijn fjorden zijn ook enorm aan elkaar gehecht. Als ik met de jongste fjord wat doe, loopt de oude los rond. In de stal opsluiten levert hoop gehinnik en gedoe op. Nu sjokt ze 2 rondjes mee met instappen en gaat dan in het midden van de “wei” staan suffen. Maar ik rij thuis en niet op verplaatsing.
Als dochter in de les rijdt op de manege, sta ik met oude fjord aan de hand langs de bak. Is stuk rustiger en veiliger voor iedereen dan haar thuis laten of in een stal of paddock zetten.
Ligt eraan maar het maakt niks uit hoeveel paarden daar zijn. Heb alle situaties al gehad.
Orlinapaard schreef:Dorine92 schreef:
Weet je wat de grote grap is? Als je goed zou lezen zou je doorhebben dat ik helemaal niet om raad vraag. De titel is namelijk "bestaat dit? anti schraap/stamp schoenen/sokken paard"
Dat ik vervolgens adviezen krijg over grondwerk en aan mezelf werken en weet ik veel is enkel "bonus"
Ts, net zoals ik probeert iedereen hier gewoon te helpenHet is niet nodig om zo kattig te reageren om goedbedoelde raad
Saskia9 schreef:Ik vraag me af waarom je alleen aan symptoombestrijding wil doen? Als je het gaat trainen met iemand heb je er uiteindelijk toch veel meer aan?
Onali schreef:TS mag het wat minder in de felle reacties.
Tel eens tot 10(0)
Hilli schreef:SusanH schreef:Jammer dat je op mijn hele simpele oplossing en vraag niet in gaat. Is hooi voeren geen optie?
Daar is al op geantwoord- schijnt niks te helpen.
En heel suf ene week met rijpaard en de andere week met IJsco lessen? Als paard wel braaf is met achterblijven in z'n eigen omgeving dan zou ik het niet moeilijker maken dan het is.
Snooki schreef:Nee bedoel als je op de ijs rijd.
Dan die ander los in de bak erbij
Melissa0304 schreef:[ [url=m/YittkA.png]Afbeelding[/url] ]
Geen idee of dit wat is hoor ben niet thuis in hoefschoenen maar dit is een soort van demping? Al ben je dan waarschijnlijk niet van het geluid af het zal misschien wel de hoef sparen
Cer schreef:Ik kan me voorstellen dat je wellicht een extra demping zou willen? Hoefschoenen zijn hard rubber, toch?
Kinke schreef:je komt echt zo verschrikkelijk onaardig over.
Waarom zou er een hoefschoen zijn speciaal voor een paard wat schraapt?
Koop gewoon hoefschoenen, klaar.
Dorine92 schreef:Cer schreef:Ik snap de frustratie van TS wel.. er staat een heel duidelijke vraag in de OP, en die wordt toch stelselmatig genegeerd
Jij snapt het
Overigens ben ik niet gefrustreerd, enkel sarcastisch, dat is mijn aard wanneer ik me verbaas.
Billy schreef:Ik zou paard verkopen als hij zoveel stress oplevert dat je dingen naar z'n kop moet gooien.. Ik kan me niet voorstellen dat je zo met een dier om kunt gaan wat duidelijk niet op zijn gemak is..