Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:15

SusanH schreef:
Jammer dat je op mijn hele simpele oplossing en vraag niet in gaat. Is hooi voeren geen optie?

Jammer dat je niet leest, is al veel eerder besproken

Onali

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:17

TS mag het wat minder in de felle reacties.
Tel eens tot 10(0)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:18

jansje73 schreef:
Hoe is je paard als hij samen met je ijslander buiten staat in weiland/paddock of staan ze niet samen?

Ze staan momenteel samen, soms eentje in de ene paddock en eentje in de andere. Dan is ie gewoon normaal. Op de wei flipt ie de pan uit dus dat heeft ie voor zichzelf verpest. Gaat niet op kleigrond. Van de zomer maar weet proberen als de grond hard is. Wei kent ie niet van vorige baas. Daar stond ie 24/7 op stal. Hier 24/7 buiten.

Bloemetje75 schreef:
Als je de Ijs rijdt, lopen er dan meer paarden in de bak?

Mijn fjorden zijn ook enorm aan elkaar gehecht. Als ik met de jongste fjord wat doe, loopt de oude los rond. In de stal opsluiten levert hoop gehinnik en gedoe op. Nu sjokt ze 2 rondjes mee met instappen en gaat dan in het midden van de “wei” staan suffen. Maar ik rij thuis en niet op verplaatsing.

Als dochter in de les rijdt op de manege, sta ik met oude fjord aan de hand langs de bak. Is stuk rustiger en veiliger voor iedereen dan haar thuis laten of in een stal of paddock zetten.

Ligt eraan maar het maakt niks uit hoeveel paarden daar zijn. Heb alle situaties al gehad.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:24

Rij je alleen? Anders paard loslaten in de bak?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:24

Onali schreef:
Dorine92 schreef:

Heb ik allemaal al geprobeerd maar het probleem is dat je enkel kunt belonen als hij even stopt met het gedrag. En dan kun je dus wachten tot je een ons weegt. Hij stopt gewoon NIET. Ook geen 5 seconde, ook niet na drie kwartier

Laat me raden jij ging op een avond naar bed om te slapen en de volgende dag waren je paarden ZZ startgerechtigd (je onderschrift)

NEE tuurlijk niet, dat kostte tijd en training.
Verman jezelf en ga of 2 keer heen en weer rijden of besteed tijd aan je paard om het af te leren.

Hoe staat hij aan de muur als je alleen met hem bent?

Heb je dan ook een daadwerkelijk bruikbare tip HOE ik dat hem dan ga afleren? Want iedereen heeft het alleen maar over dat het tijd kost, maar niet HOE dat dan moet ZONDER dat mijn paard kapot gaat. En hee, pling! :)* dat is de reden dat ik het topic open. Anti stamp sokken zodat ik eraan kan werken zonder dat mijn paard kapot gaat.

Als ik alleen ben staat ie prima

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:25

SusanH schreef:
Jammer dat je op mijn hele simpele oplossing en vraag niet in gaat. Is hooi voeren geen optie?

Daar is al op geantwoord ;-) - schijnt niks te helpen.

En heel suf ene week met rijpaard en de andere week met IJsco lessen? Als paard wel braaf is met achterblijven in z'n eigen omgeving dan zou ik het niet moeilijker maken dan het is.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:26

Nee bedoel als je op de ijs rijd.
Dan die ander los in de bak erbij

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:28

Naskapower schreef:
Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je je paard los laat lopen in de rijbaan?

Andere optie is om met de ijsco aan de kant waar hij staat te werken. Je gaat niet verder weg dan je paard comfortabel mee is. Af en toe rijd je een stap verder weg en komt daarna direct weer terug. Dit bouw je langzaam uit tot je paard comfortabel is met de nieuwe afstand. Dan begin je opnieuw met enkele stappen verder zetten.

Dit is een hele langzame oplossing maar waarschijnlijk wel duurzaam op de lange termijn.

Dat eerste gedeelte van je post.. geen rijvereniging met een knappe bak en een huishoudelijk reglement die dat goed vindt.
Het tweede gedeelte van je post.. 1 stap zetten en hij flipt. Letterlijk 1 stap. Als ik hem 1 stap verzet omdat zn linkervoorbeen naar achteren staat en dat niet handig is met aansingelen, wordt paard al vervelend. Bovendien, stel ik zou verder komen dan 1 pas, je wilt het paard toch niet leren dat hij invloed heeft door te stampen.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:28

Afbeelding

Geen idee of dit wat is hoor ben niet thuis in hoefschoenen maar dit is een soort van demping? Al ben je dan waarschijnlijk niet van het geluid af het zal misschien wel de hoef sparen

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:30

Dorine92 schreef:
Bloemetje75 schreef:
Als je de Ijs rijdt, lopen er dan meer paarden in de bak?

Mijn fjorden zijn ook enorm aan elkaar gehecht. Als ik met de jongste fjord wat doe, loopt de oude los rond. In de stal opsluiten levert hoop gehinnik en gedoe op. Nu sjokt ze 2 rondjes mee met instappen en gaat dan in het midden van de “wei” staan suffen. Maar ik rij thuis en niet op verplaatsing.

Als dochter in de les rijdt op de manege, sta ik met oude fjord aan de hand langs de bak. Is stuk rustiger en veiliger voor iedereen dan haar thuis laten of in een stal of paddock zetten.

Ligt eraan maar het maakt niks uit hoeveel paarden daar zijn. Heb alle situaties al gehad.

Ik bedoel dus inderdaad dat als je alleen in de bak rijdt, hij er wel los bij kan. Blijven zijn hoeven en benen en je trailer heel. Maar met andere paarden in de bak, zou ik dat niet doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:30

Ik snap de frustratie van TS wel.. er staat een heel duidelijke vraag in de OP, en die wordt toch stelselmatig genegeerd :')

Vervolgens wordt er van alles bijgehaald (paard is zielig, bang, verlatingsangst, etc..) en mag TS niet eens zeggen dat ze het knap zat is dat dat paard zo doet.
Wat zijn jullie allemaal engeltjes dan :j Ik heb ook zo mn momenten dat ik een adhd ponnie achter het behang wil plakken omdat ik doodziek wordt van het gebrek aan concentratie en de enorme fascinatie voor bloempjes en vogeltjes :') Dat maakt mij niet gelijk een slechte opvoeder..
Een voorwerp gooien zonder stem / gevoel kan prima werken in sommige gevallen..

Alleen in dit geval vraagt TS om veiligheid voor haar paard, zodat ze hem wat langer kan laten staan (ofzoiets) zonder dat ie de boel sloopt...
Is het geen idee om toch hoefschoenen te proberen, maar dan met een soort van laag eronder? (niet te glad, maar iets van verend rubber oid? ), misschien moet je dan de industriele kant op googlen.. (autobandmateriaal oid?)

Even hoor, een paard los in de bak als je aan het rijden bent ? :') Ik meende begrepen te hebben dat anderen dan ook rijden.. Zou mij niet heel erg goed uitkomen, dat wanneer ik aan het rijden ben, iemand zn paard los laat lopen _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:30

Orlinapaard schreef:
Dorine92 schreef:

Weet je wat de grote grap is? Als je goed zou lezen zou je doorhebben dat ik helemaal niet om raad vraag. De titel is namelijk "bestaat dit? anti schraap/stamp schoenen/sokken paard"
Dat ik vervolgens adviezen krijg over grondwerk en aan mezelf werken en weet ik veel is enkel "bonus" :+

Ts, net zoals ik probeert iedereen hier gewoon te helpen :)* Het is niet nodig om zo kattig te reageren om goedbedoelde raad ;)

Ja hallo... jij zet een super sarcastische post. Ik reageer heel sarcastisch. En dan is jouw post ineens goedbedoelde raad en de mijne is kattig. Mooi ben jij 8)7

Saskia9 schreef:
Ik vraag me af waarom je alleen aan symptoombestrijding wil doen? Als je het gaat trainen met iemand heb je er uiteindelijk toch veel meer aan?

Als ik het wil trainen moet mijn paard heel blijven en daar heb ik iets voor nodig. Daarom heb ik het topic geopend

Onali schreef:
TS mag het wat minder in de felle reacties.
Tel eens tot 10(0)

Ik ben heel rustig wees maar niet bang. Tikkeltje sarcastisch van aard maar hee, daar moet de medemens maar mee leven. Even tot 10 tellen :Y)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:33

je komt echt zo verschrikkelijk onaardig over.
Waarom zou er een hoefschoen zijn speciaal voor een paard wat schraapt?
Koop gewoon hoefschoenen, klaar.

Cer

Re: Bestaat dit? Anti schraap/stamp schoenen/sokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:34

Ik kan me voorstellen dat je wellicht een extra demping zou willen? Hoefschoenen zijn hard rubber, toch?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:35

Hilli schreef:
SusanH schreef:

Daar is al op geantwoord ;-) - schijnt niks te helpen.

En heel suf ene week met rijpaard en de andere week met IJsco lessen? Als paard wel braaf is met achterblijven in z'n eigen omgeving dan zou ik het niet moeilijker maken dan het is.

Het gaat niet om lessen, het gaat om trainen. Ik heb zelf geen bak dus dit is bijna dagelijkse kost (oké niet dagelijks, ik train 3, max 4x per week)

Snooki schreef:
Nee bedoel als je op de ijs rijd.
Dan die ander los in de bak erbij

Dat gaat geen rijvereniging goed vinden

Melissa0304 schreef:
[ [url=m/YittkA.png]Afbeelding[/url] ]

Geen idee of dit wat is hoor ben niet thuis in hoefschoenen maar dit is een soort van demping? Al ben je dan waarschijnlijk niet van het geluid af het zal misschien wel de hoef sparen

Goeie, dank je!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:39

Ik zou paard verkopen als hij zoveel stress oplevert dat je dingen naar z'n kop moet gooien.. Ik kan me niet voorstellen dat je zo met een dier om kunt gaan wat duidelijk niet op zijn gemak is..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:39

Wat is je budget voor hoefschoenen? Dan is het makkelijker meedenken. Ik heb zelf softrides. Die zijn niet om te rijden maar om comfort te bieden. Als je een maat groter neemt kunnen ze zelfs met ijzers. Ze zijn wel erg duur in vergelijking met andere schoenen maar ik vind ze geweldig. Er zit een dikke pad in de schoen en er zit een goede zool onder. Super simpel aan en uit te doen en nog nooit wondjes door gehad itt andere schoenen. Moet er bij zeggen dat mijn shet ze altijd draagt omdat ze bevangen is

Een mat is denk ik goedkoper maar onhandiger en hij kan dan alsnog tegen dingen aanschoppen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:40

misschien gooit ze wel mis, weet jij veel... :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:41

Cer schreef:
Ik snap de frustratie van TS wel.. er staat een heel duidelijke vraag in de OP, en die wordt toch stelselmatig genegeerd :')

Jij snapt het _/-\o_
Overigens ben ik niet gefrustreerd, enkel sarcastisch, dat is mijn aard wanneer ik me verbaas.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:41

Doet hij het ook als je hem eerst goed moe rijd en daarna pas de ijsco pakt?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:42

he dorine waarom vraag je bij schagerbrug bos rubber niet of ze nog iets voor je hebben liggen wat zou kunnen helpen??

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:43

Je zou door de hoefsmid 2 stukken rubber op maat kunnen laten maken voor je paard en dan gewoon simpel met ductape aan ze voeten tapen. Kan je ze thuis gewoon weer af doen, en een rol ductape kost niet de hele wereld.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:43

Cer schreef:
Ik kan me voorstellen dat je wellicht een extra demping zou willen? Hoefschoenen zijn hard rubber, toch?

Klopt dat is het inderdaad. Die dingen zijn niet gemaakt om mee te schrapen en stampen dus ze zullen er wellicht stuk van gaan, of het paard gaat stuk omdat de demping is gemaakt op rijden, niet op keihard stampen op de stenen

Kinke schreef:
je komt echt zo verschrikkelijk onaardig over.
Waarom zou er een hoefschoen zijn speciaal voor een paard wat schraapt?
Koop gewoon hoefschoenen, klaar.

Ik ben niet onaardig, ik ben sarcastisch maar daardoor nooit boos. Alleen de wereld irriteert zich aan sarcasme want mensen willen liever dat iemand boos wordt dan dat iemand heel rustig blijft
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-02-19 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:49

Dorine92 schreef:
Cer schreef:

Jij snapt het _/-\o_
Overigens ben ik niet gefrustreerd, enkel sarcastisch, dat is mijn aard wanneer ik me verbaas.

Nou ja ik ben standaard sarcastisch, dus ook dat snap ik :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 09:49

Billy schreef:
Ik zou paard verkopen als hij zoveel stress oplevert dat je dingen naar z'n kop moet gooien.. Ik kan me niet voorstellen dat je zo met een dier om kunt gaan wat duidelijk niet op zijn gemak is..

Ik zou weer even terug naar de basisschoolstof begrijpend lezen gaan. Spullen gooien betekent niet spullen naar zn kop gooien. Betekent iets in zijn richting gooien zodat hij afgeleid wordt van hem stampen en zich focust op het gegooide voorwerp. Alleen kan ik niet zo goed mikken dus ipv 2 meter NAAST het paard is het een paar keer een beetje bijna ONDER het paard gevallen en daardoor schrok ie. Dus de oplossing werkt op zich wel (hij stopt met schrapen) maar het schort aan de uitvoering (ik kan niet goed genoeg mikken waardoor het voorwerp een enkele keer onbedoeld onder het paard komt waardoor hij schrikt ipv enkel wordt afgeleid van het schrapen)