Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirriejj schreef:Jeetje die gaat lekker los! Heb je toevallig ook filmpjes waar dat je vanaf komt?
Ik vind het zo moeilijk om in te schatten. Lola gaat steeds beter lopen en volgens de hoefsmid en fysio mag ik hier heel tevreden over zijn. Maar wanneer besloten jullie bijvoorbeeld om wat meer beweging te geven?
Hier wandelen we nu veel, maar draven doen we nog niet, behalve als ze kleine stukjes uit zichzelf aandraaft. Maar misschien ben ik ook wel te voorzichtig erin.
Jemawi schreef:Ik wil ook graag weer even een stipje, want ik lees graag mee.
Ik vroeg me af of jullie merken dat je paard/pony op weersveranderingen reageert. Voor de derde keer dit jaar nu staat mijn pony bevangen nadat de temperatuur een duik maakt, zoals afgelopen vrijdag.
Gelijk zaterdag mis. Overigens is die van mij een PPID met EMS, maar heel lang ( 4 jaar ) stabiel geweest.
LinSa schreef:Jemawi schreef:Ik wil ook graag weer even een stipje, want ik lees graag mee.
Ik vroeg me af of jullie merken dat je paard/pony op weersveranderingen reageert. Voor de derde keer dit jaar nu staat mijn pony bevangen nadat de temperatuur een duik maakt, zoals afgelopen vrijdag.
Gelijk zaterdag mis. Overigens is die van mij een PPID met EMS, maar heel lang ( 4 jaar ) stabiel geweest.
Hier vrijdagavond mis. Donderdag zag ik nog niks, vrijdag liep ze stijf. Ik denk dat het weer echt van invloed is op paarden die daar blijkbaar heel gevoelig voor zijn.
hwn schreef:@Linsa, zeker dat die stijfheid HB is? Ik kan me voorstellen dat die regen na die lange hitte ook wel een weerslag heeft op de spieren (oa rugspieren), en dat zoiets ook stijfheid kan veroorzaken?
Deni11 schreef:Heeft iemand tips mbt aankomen voor een hb’er?
Mijne is sinds dat ik op vakantie ben geweest wel wat dunner. Ze krijgt iedere nacht een slowfeeder met 4 tot max 7 kg erin die ook op gaat. Daarnaast krijgt ze af en toe brandnetels of wilgentakken. Overdag heeft ze een masker op en staat ze op een paddock waar gras door heen komt, zodat ze meer bewegingsruimte heeft dan ij haar zand nacht paddock.
Ze wordt duidelijk een dagje ouders als ik ook zie waar ze wat dunner is (rug/hals).
Maar ik wil zo graag het allerbeste voor haar en hoop haar op normaal gewicht de winter in te krijgen. Ze is altijd al schraal geweest maar nu wordt de ruggengraat/ribben een beetje duidelijker zichtbaar dus zoek ik ‘iets’.
Wat ik mij dan ook afvraag... hoe is ze dan wéér hb geworden. Ppid heeft ze niet nav een test, hooi is getest en ze is hb geworden toen ze 100% op zand stond. Hooguit kan ik nog steeds alleen aan bijvoeren buiten ons om denken, maar toch. Zou het wel eens willen weten hoe ze dan hb is geworden
Belsje schreef:Ik had een vraagje, paardlief mocht van de DA en smid terug de weide op. Gaat goed, loopje blijft super zowel op het harde als zachte (hij weet al als hij me in de ochtend ziet aankomen met de longe: oh fiets daar gaan we weer, want ik kijk elke ochtend en avond nu).
Maar nu voelde ik vandaag wel wat pulsatie ... Wat komt eerst? Pulsatie, warm worden, lastig lopen? Ik heb er nl.geen idee van .... En daarnaast denk ik dat een been sowieso ook wel eens wat pulsatie kan geven? Of niet?
Iemand een suggestie?
Thx!