Paard met hoefkatrol 2-3, kopen of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Paard met hoefkatrol 2-3, kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:22

Ik zou hem leasen.Dan loop je niet veel risico.Als hij bevalt kun je hem altijd nog kopen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:42

_Reneee schreef:
Popstra schreef:
Als het paard klinisch goed is, nooit kreupel zou ik het er ook niet voor laten staan op deze leeftijd.

Ik op die leeftijd juist wel :7

Want?

Als je al langer mee loopt in de paarden en meerdere paarden bezit dan maak je niet meer zo een drama over bepaalde dingen is mijn ervaring

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:12

Als je al lang meeloopt in de paarden (wat een aanname ook weer), er meerdere bezit en je de een na de andere hebt zien hemelen door HKO dan kijk je wel wat kritischer ja.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:15

Sommige ruiters krijgen het voor elkaar paard na paard “te verliezen” aan steeds dezelfde blessure.
Sommige ruiters krijgen het voor elkaar met paarden met een maar keer op keer in de gp te komen.

Veel hangt ook af van management en manier van rijden. O:)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:16

Ging niet om mijn paarden. Die leven nog. Zonder HKO.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:19

Ik zou het risico niet nemen maar voor een gezond paard zonder gebreken gaan. Hij hoeft er geen last van te krijgen maar de kans is wel groot natuurlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:22

cobiie schreef:
Sommige ruiters krijgen het voor elkaar paard na paard “te verliezen” aan steeds dezelfde blessure.
Sommige ruiters krijgen het voor elkaar met paarden met een maar keer op keer in de gp te komen.

Veel hangt ook af van management en manier van rijden. O:)

Veel wel. Maar ook heel veel niet.
Je kunt niet alles sturen met management.
Ik heb een paard gehad die artrose had.
Die artrose kan je niet voorkomen met goed management. Echter was hij nooit kreupel.
Dat kwam dus wel mede door goed management.

Maar heb er ook een met HKO gehad die wel kreupel was. Het paard met artrose had een zwaardere aandoening dan die met lichte HKO. Beide paarden zelfde management.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 17:59

Klinisch is het paard idd goedgekeurd.
Bijrijdster heb ik ook gesproken die hem 5 jaar heeft gereden en zegt ook dat hij in die tijd nooit een pas mank heeft gelopen.
Vriendin die daar op stal staat heeft zelf ook baat bij het paard aangezien ze bij komt rijden, dus al zou ze slecht lopen had ze dat ook wel echt gezegd.

Het is natuurlijk door niemand te zeggen hoe het verder gaat ontwikkelen, paard is trouw, rustig van aard en kan lekker lopen. Mijn instructeur die overigens ook les geeft aan dit paard heeft gezegd dat het een leuk leerpaard voor mij is maar dat het een risico is en blijft.
Heeft overigens niet met het paard te maken maar zoals vele van jullie zeggen, zegt hij ook, kijk verder.

Voordeel is voor mij dat hij blijft staan waar hij staat, hij heeft het hier naar zijn zin, valt goed in de groep, staan veel buiten, is bij mij om de hoek, kan zo naar buiten rijden en heb ik goed contact met mensen op stal en kan er in alle tijden bij mijn verzuim iemand binnen zetten/voeren etc..
Daarom mijn twijfel om het wellicht toch te doen als de prijs hier naar is!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 18:00

lease constructie is overigens niet van de baan maar de voorkeur van de eigenaar is verkopen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:12

Er zijn genoeg paarden zonder gebreken die trouw zijn, rustig van aard en lekker kunnen lopen :j

En over de stal: je kan jezelf daar altijd inschrijven voor stalling.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:47

Niet kopen. Een hoefkatrol kan chronisch zijn en dan zit je met de gebakken peren. Er zijn genoeg leuke paarden te koop, die NIET gebrekkig zijn.

Dit is mischien cru en hard, maar dat is de paardenwereld

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:58

Babootje schreef:
cobiie schreef:
Babootje, het paard staat al sinds zijn tweede bij vriendin van ts op stal.
Voor ts is op die manier al veel achtergrond informatie bekend, dit spreekt wel in het voordeel in een afweging voor mij persoonlijk.

Bij “een” vriendin op stal. Waarvan je niet weet hoe betrouwbaar die info is. Nogmaals, ik ken niet 1 paard
Van 12 die Nooit in zn leven een x kreupel is geweest. Dus twijfel erg aan dat verhaal

ik heb er nochtans meerdere :)

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:10

Niet doen! is een progressieve ziekte. Lekker verder zoeken