Paard kreupel, oorzaak onbekend. Opties?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:36

Intervarno schreef:
Ik vind het overigens wel heel fijn dat er zo veel mensen met mij willen meedenken! :)

Super dat er een fysio is geweest en dat er nu dus multidisciplinaire zorg voor je paard geregeld kan worden mocht dit nodig zijn!

Heel veel succes, hoop dat je paard goed kan herstellen!

Gulpje

Re: Paard kreupel, oorzaak onbekend. Opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:22

Ja, een probleem met het annulair ligament (of ook genoemd ringband) kan je 'gewoon' vaststellen dmv een echo.

Heel veel succes met je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:19

Hoe is het nu met je paard @Intervarno?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:06

Ben ik ook benieuwd naar!

Helaas heeft bij mijn paard het inspuiten op de kogel ook niet geholpen..

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:39

Ja, Idd hoe gaat het nu met je paard?
Ik hoop dat je nu misschien wel uiteindelijke weet hoe of wat.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 12:36

Hoi, bij deze dan de update :) Helaas met mijn paard niet veel verder gekomen. Heb veel nagedacht over hoe nu verder en heb besloten om niet meer stad en land af te rijden naar allerlei klinieken, maar Oakie lekker te laten genieten van zijn pensioen. Hij staat lekker in de wei met een vriendje en staat er super vrolijk bij.

@welmoed__: Is er bij jouw paard inmiddels iets van vooruitgang?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 16:33

Lief dat je het vraagt. Balen dat het niet de afloop hebt gegeven waar je op hoopte, maar als hij zo gelukkig is, waarom dan niet.

Bij mijn merrie is er nu geconstateerd dat ze naast haar verbening in de voorvoeten, ze ook een blessure heeft aan de collaterale band van de kogel (rechtsachter). Ze heeft speciaal beslag gekregen, 2 maand boxrust en heeft nu 2 shockwave behandelingen gehad. Ze heeft ongeveer 60% kans op genezen. Het is afwachten dus. :=

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:58

Pfff. Mijn toendertijd 6 jarige merrie (ze is nu elf) had een blessure aan dr tussenpees. 50 % kans op genezing. Met veel tijd en rust maar wel beweging is het de goede kant op gegaan. Daarna kreeg ze hetzelfde rechts voor diagonaals gewijs . Daar is ze ook weer bovenop gekomen. Echter nu zijn we ook al tijden bezig. Ik word er niet goed van. Heb nu bij alle klinieken de medische dossiers opgevraagd, en naast elkaar gelegd, en ben zelf bang dat ze nooit meer de oude wordt vanwege artritisch of artrose.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:04

Arabesk schreef:
Zet het paard een jaar op de wei; wat niet geneest op de wei, geneest ook niet in de kliniek of met dure therapieën.

Hier kan ik me helemaal in vinden.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:29

Wat jammer dat het niet goed gaat met je paard, Intervarno. Ik heb alles gelezen en ik zou ook echt niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. Ik zit al sinds ik m'n paardje heb (1.5 jaar) ook met m'n handen in het haar en hij staat nu ook op een weide met 2 maatjes en hij is daar echt wel gelukkig. Hij word binnenkort coachingpaard :D
Bij mijn paard was het probleem eerst een 2x een slijmbeurs ontsteking, dan vorig jaar in September opeens licht kreupel op hetzelfde been, dan een blein. Maar loopt naar mijn gevoel ook nog steeds niet 100%, maar ik ben zo moe (en gepluimd :') ) van het zoeken, dat ik het heb opgegeven eerlijk gezegd. Hij is gewoon met vervroegd pensioen gegaan :)