Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Waar ik het niet mee eens ben is; luisteren naar je arts(en). Veeartsen zijn zo verschillend. De ene is heel erg van alles proberen en de ander wil al laten inslapen bij; niet meer bruikbaar als rijpaard.
Als TS twijfelt en nog wat opties wil doornemen, is dat gewoon prima. Paardje is al een tijdje zo en kan wat rondlopen op de wei.
Ervaringen van anderen op de wei zijn ook fijn om te horen. Veearst zegt; het verslechterd, maar dat weet hij niet en hangt van heel veel af. Het kan ook stabiel blijven als een paardje zo blijft rondlopen.
Rocamor schreef:De gemiddelde veearts zegt bij een peesblessure: ophokken 24/7 en drie maal daags stappen op het harde en over 6 weken weer laten scannen.
(...)
Veeartsen houden mijns inziens nog teveel vast aan de oude leerschool. Nu heeeeeeeeel langzaam durven er steeds meer toch een andere richting op te kijken. Wellicht door eigen ervaringen of opgedaan door ervaring van klanten.
Dus een jaar de weide op en ernaast goede ondersteuning door osteo / chiropractie of cranio sacraal vind ik wel een must.
immii_clarr schreef:De arts heeft mij ook verteld dat ik mogelijk lasertherapie zou kunnen proberen, maar het eigenlijk voor mijn paard al zonde van mijn geld zou zijn, omdat de kans dat dit goed komt sowieso erg klein is.
janderegelaa schreef:FennaK schreef:Er was zeker wel verbetering te zien hoor op de echo, waren nog wat kleine plekjes. Helaas is er uiteindelijk ook een beetje verkalking op de pees gekomen. Denk dat het zeker een toegevoegde waarde geweest is, maar het is niet hetgene geweest wat echt onwijs goed geholpen heeft. Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat voor laser het geweest is. Zou eens kunnen kijken of het op zijn website staat als hij die al heeft.
*Edit: De Spectravet laser die in onze praktijk gebruikt wordt is een 810 nm laser, met een vermogen van 250-2000 mW
Volgens de website van Spectravet is het een low level laser en hoe graag je dat ook wilt, het komt niet diep genoeg en al zou dat wel gebeuren dan duurt het nog te lang. Een high power laser had wellicht een ander beeld gegeven.
LisaaSophie schreef:Wauw bedankt voor zoveel reacties, fijn dat jullie meedenken!
Ik ga alles zeker nog eens goed nalezen en kijken of ik iets kan gaan proberen met Adjuna.
Om even een misverstand op te lossen, op de wei heeft ze in stap nu geen pijn. De dierenarts verwacht alleen dat het slechter word en er een moment is dat pijnvrij stappen en dus op de wei staan niet mogelijk is. En dat kan helaas vrij snel gaan... Daarom mag ze nu nog een tijdje op de wei en als dat niet meer gaat ben ik ook echt niet iemand die haar pijn laat lijden, omdat ik haat niet los kan laten! Echter wil ik in die tussentijd nog alles aangrijpen om te kijken of ik het toch wat beter kan krijgen! Het is voor mij dus een beetje op het moment dat ik toch niets te verliezen heb, ja een hoop geld, dat wel...
Ook is het niet zoals Ingrid zei dat alle pezen kapot zijn, het zijn er 2. Een pees is op een plek vrij heftig beschadigd en heeft nog een aantal kleinere plekken en een andere pees is ook goed beschadigd, maar op een plek.
Maandag ga ik even bellen naar het een en ander om zo snel mogelijk te beslissen wat ik nog ga proberen! Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties en goede tips
Change3x schreef:LisaaSophie schreef:Wauw bedankt voor zoveel reacties, fijn dat jullie meedenken!
Ik ga alles zeker nog eens goed nalezen en kijken of ik iets kan gaan proberen met Adjuna.
Om even een misverstand op te lossen, op de wei heeft ze in stap nu geen pijn. De dierenarts verwacht alleen dat het slechter word en er een moment is dat pijnvrij stappen en dus op de wei staan niet mogelijk is. En dat kan helaas vrij snel gaan... Daarom mag ze nu nog een tijdje op de wei en als dat niet meer gaat ben ik ook echt niet iemand die haar pijn laat lijden, omdat ik haat niet los kan laten! Echter wil ik in die tussentijd nog alles aangrijpen om te kijken of ik het toch wat beter kan krijgen! Het is voor mij dus een beetje op het moment dat ik toch niets te verliezen heb, ja een hoop geld, dat wel...
Ook is het niet zoals Ingrid zei dat alle pezen kapot zijn, het zijn er 2. Een pees is op een plek vrij heftig beschadigd en heeft nog een aantal kleinere plekken en een andere pees is ook goed beschadigd, maar op een plek.
Maandag ga ik even bellen naar het een en ander om zo snel mogelijk te beslissen wat ik nog ga proberen! Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties en goede tips
Waarom het tot het uiterste laten lopen?
LisaaSophie schreef:Even een korte reactie voordat ik vanavond uitgebreid reageer.
Laseren ga ik zeker naar kijken, ook nog naar dit product https://www.holistischdierenarts.nl/pro ... oco-125ml/
Probleem met laseren is dat paard niet te laden is op de trailer...
Arabesk schreef:LisaaSophie schreef:Even een korte reactie voordat ik vanavond uitgebreid reageer.
Laseren ga ik zeker naar kijken, ook nog naar dit product https://www.holistischdierenarts.nl/pro ... oco-125ml/
Probleem met laseren is dat paard niet te laden is op de trailer...
Dat is geld weggooien.
Voor wat betreft het inslaap advies; daar kan een veearts zich nooit een buil aan vallen he, je kunt achteraf nooit controleren of ie gelijk had.
Wij hebben een paard waar al twee keer de stekker uit moest, eerst vanwege een gebroken hoefbeen en later een peesblessure, zou nooit meer goedkomen. zou alleen maar erger worden.
Op de wei gezet met zn vrienden, zes weken later weer laten controleren, VA: "" Oh het is wel verbeterd" en "oh was dit het paard met het gebroken hoefbeen"
Een 'sorry ik zat er misschien naast' was een stapje te ver, maar in elk geval werd bevestigd dat het paard verbeterede ipv het voorspelde verslechteren.
Als het paard nú pijnvrij op de wei kan staan, waarom niet proberen, gewoon om de anderhalve maand laten checken door een VA of het nog steeds paardwaardig is.
Maris schreef:Thuis, zelf laseren kan toch ook ? Zie http://www.magnacare.nl/nl-nl/producten/laser Er zijn hierover op Bokt ook enkele verhalen te lezen.
janderegelaa schreef:Maris schreef:Thuis, zelf laseren kan toch ook ? Zie http://www.magnacare.nl/nl-nl/producten/laser Er zijn hierover op Bokt ook enkele verhalen te lezen.
Ja, alleen is dit low level en komt het niet zo diep als High Power Laser. Leuk voor oppervlakkige dingetjes.
Maris schreef:janderegelaa schreef:Ja, alleen is dit low level en komt het niet zo diep als High Power Laser. Leuk voor oppervlakkige dingetjes.
Pezen in een paardenbeen liggen toch ook aan de oppervlakte ...?!?? Of denk je dat het gewoon niet sterk genoeg is ? Zelf heb ik er geen ervaring mee ( gelukkig ), maar wel hier op Bokt fijne resultaten over gelezen.