Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Geen foto's van je paard in stand waar de hoeven zichtbaar zijn?
Al dan niet tijdens het rijden of spelen in de wei.
Kan er niet van aan dat je zo geen foto's hebt gezien de foto in je profiel van EFA photography.
(Ik heb zelf 100+ foto's van mijn paardje en vorige pony)
Maar bon, moet jij weten. Je vraagt hulp maar zonder goede foto's kan niemand echt hulp geven. Paard staat duidelijk te hoog.
Toon die foto hier eens en bekijk hun reacties.
[BEH] Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II
Art_Ificious schreef:Zo moeilijk is dat écht niet gewoon foto's maken van paard in de wei of stal of bak.![]()
Met deze foto's kan ik weinig. Maar actiefoto is wel erg gaaf
Dani199764 schreef:Sta op een stal waar ze de paarden al binnen laten bij 2 druppels regen omdat ze de wei niet willen beschadigen, denk dat de eigenaar me bij wijze van vermoord als ik een modderpoeltje ga maken
Idee is goed maar helaas haha
Floortz schreef:Ik neem aan dat je de stal ook netjes dagelijks uitmest? Staat ze op vlas?
Dan is het niet raar dat de hoeven kurkdroog zijn.
Vet, olie en dergelijke werkt niet, ondanks mooie beloftes. Het is door de droogte wel erger dan andere jaren, de grond is kurkdroog en de hoeven lekker hard.
Zou je ook een foto van die plek mok willen maken en naar Marjo sturen?
Wat heb je erop gedaan in de afgelopen jaren? Het kan niet zo zijn dat die plek niet geneest.
GraceZarif schreef:Heb je al honingzalf van vetramil geprobeerd voor het plekje?
En tegen de brokkel zal een vijlbeurt je echt helpen. Ik houd het ook zelf bij. Op den duur krijg je er wel handigheid in.
Dani199764 schreef:GraceZarif schreef:Heb je al honingzalf van vetramil geprobeerd voor het plekje?
En tegen de brokkel zal een vijlbeurt je echt helpen. Ik houd het ook zelf bij. Op den duur krijg je er wel handigheid in.
ja heb inderdaad ook vetramil, honingzalf, die in dat gele doosje, werk niet helaas.
Vijlen heb ik nog nooit zelf gedaan, is daar iets van een cursus voor te doen? wie weet helpt het wel maar durf zelf nooit te veel te prutsen haha
Dani199764 schreef:Afgezien van de hoefsmid, welke middelen kan ik zelf het beste nog aanschaffen om de hoeven te versterken? Iniedergeval biotien dus? Aanrader voor merk? Zie er een heleboel hahaha n ook nog iets van een smeersel dan maar geen olie of vet
Dani199764 schreef:[ [url=m/oMn1QA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even snel een foto gemaakt vanmiddag, was een beetje laat voor de cross les maar zo hebben jullie een idee.
Vanuit het paard gezien is de rechter voorvoet het slechtst (op de foto gezien links)
Arabesk schreef:Dani199764 schreef:[ [url=m/oMn1QA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even snel een foto gemaakt vanmiddag, was een beetje laat voor de cross les maar zo hebben jullie een idee.
Vanuit het paard gezien is de rechter voorvoet het slechtst (op de foto gezien links)
Ik ben werkelijk stomverbaasd dat mensen op basis van deze foto durven te zeggen dat de hielen te hoog zijn, dat kun je NIET zien op deze foto, dat hangt er vanaf waar de zool zit.
Zelfs op de later geplaatste foto's is het niet te beoordelen, aangezien je niet kunt zien waar de zool zit in het driehoekje steunsel-hoefwand. Als dit een steile voet is vanuit het verleden kun je niet zomaar een stuk hiel gaan afzagen verdomme! Je moet altijd naar het hele paard kijken en de stand respecteren. Hielen afhakken moet je aan strasser overlaten en ABC hoofcare, en vooral daar ver uit de buurt blijven.