Paard kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paard kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:44

Volg morgen de adviezen van de hoefsmid maar op, dit is zeer waarschijnlijk rotstraal, eigenaar moet niet meteen gaan spuiten.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 19:46

Eh.. Ik weet niet precies wat het is, ik kan het ook niet terug vinden. Het lijkt het meest op een mengelmoes van kleine stukjes stro, vlas en iets wat een beetje lijkt op zaagsel. Verschillende soorten door elkaar dus. Hij vind het geloof ik wel fijn, maar dat kan natuurlijk ook anders zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:41

Jeika schreef:
Eh.. Ik weet niet precies wat het is, ik kan het ook niet terug vinden. Het lijkt het meest op een mengelmoes van kleine stukjes stro, vlas en iets wat een beetje lijkt op zaagsel. Verschillende soorten door elkaar dus. Hij vind het geloof ik wel fijn, maar dat kan natuurlijk ook anders zijn.

Ik vroeg het omdat hoe fijner (kleiner) het materiaal is hoe meer het in de hoekjes van de hoeven kruipt. Waardoor de kans op rotstraal groter wordt. Als het strooisel grover is, bij voorbeeld stro, kruipt het niet zo diep in de hoeven. En de bacteriën die in het strooisel zitten dus ook niet.

Jeika

Re: Paard kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 07:13

Oh! Dit wist ik helemaal niet! Het valt wel mee hoe fijn het is, maar het is ook zeker niet grof :n