JaBa schreef:Mooie foto's van de binnenkant van de hoef, dat is waar, maar het zou leuk zijn als men dan de inwendige structuren ook correct benoemt. Op deze manier is maar al te duidelijk dat men de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Zou wel leuk zijn als je zelf maar wat namen mag verzinnen voor de anatomie. Zo wordt studeren wel heel wat makkelijker. Dit verhaal zou heel wat aannemelijker zijn, moest alles correct onderbouwd zijn. Dit komt amateuristisch over en vooral weer als reclame voor het toepassen van een bepaalde methode, zonder bewijs of onderbouwing. Voor mij is het eerder een bevestiging dat deze bekappers eigenlijk niet weten wat ze aan het doen zijn...
Ja hoor voor de leesbaarheid zal ik volgende keer de Latijnse Namen gebruiken. Ik gebruik liever spreektaal om het begrijpelijk te houden. Smijten met anatomische correcte termen laat ik liever aan betweters over.
Van dit paard weten we niet of ie hko had. Maar in de praktijk komen we wel veel hko paarden tegen met de combinatie lange steunsels. Die opknappen door het regelmatig bijwerken van steunsels. Hier kun je zien dat lange steunsels in staat zijn het weefsel te beschadigen.
En konik paarden lopen niet op asfalt dus zullen langere steunsels weinig hinder geven. Daar zit m de crux.