Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daisyjazz schreef:Ik vind het steeds lastiger worden wat ik er nu aan moet doen... iedereen roept wat anders...
Mijn hoefsmid zegt iedere dag even schoonmaken en nat houden... eventueel een keer ontsmetten
Ik ga zo nog even een andere hoefsmid contacteren om er 100% zeker van te zijn dat het oke is... beter 3 keer er naar laten kijken...
Want het advies van nat houden vind ik dan weer een beetje raar....wordt de hele hoef toch gewoon beurs van en ik zou in dit geval liever harde stevige hoorn hebben. Denk ook niet dat er veel te ontsmetten valt, en als je toch wil ontsmetten ,dan liever met jodiumtinctuur dan met Betadine...is vele malen sterker
Pandora2 schreef:Inderdaad verstandig van er een andere hoefsmid bij te halenWant het advies van nat houden vind ik dan weer een beetje raar....wordt de hele hoef toch gewoon beurs van en ik zou in dit geval liever harde stevige hoorn hebben. Denk ook niet dat er veel te ontsmetten valt, en als je toch wil ontsmetten ,dan liever met jodiumtinctuur dan met Betadine...is vele malen sterker
genja schreef:Komt vast goed Daisy!!
Heb je foto's al naar Cees gestuurd? Die kan je ook vast wel advies geven. En anders als je nig advies van andere hoefsmid wilt stuur je ze via Facebook even naar Ellen die wilt ze vast aan Arnout laten zien.
Arnout kent hem goed en die weet vast wel wat te doen.
Ijzers zijn niet te klein als de takken langer zijn trapt sleip ze eraf.
Sterkte ermee en geef hem een knuffel van mij!!

) Had aangeraden om het toch te ontsmetten maar hij stond er in de winter mee in het slijk en stront en is zelfs bij hem ook normaal uitgegroeid zonder ontsteking of erger worden of... Vond het niet zo heel slim maar kom, ik zou mij niet teveel zorgen maken en als je het regelmatig ontsmet is het ook wel voldoende lijkt mij
daisyjazz schreef:genja schreef:Komt vast goed Daisy!!
Heb je foto's al naar Cees gestuurd? Die kan je ook vast wel advies geven. En anders als je nig advies van andere hoefsmid wilt stuur je ze via Facebook even naar Ellen die wilt ze vast aan Arnout laten zien.
Arnout kent hem goed en die weet vast wel wat te doen.
Ijzers zijn niet te klein als de takken langer zijn trapt sleip ze eraf.
Sterkte ermee en geef hem een knuffel van mij!!
Hee Kyra, Ik heb ze aan Toy , Antoin, Cees , Isabelle en Spee laten zien![]()
Kan ze naar Arnout sturen maar zou bijna een belediging zijn![]()
Zal hem een dikke knuffel geven hoor komt helemaal goed met hem
genja schreef:Nou als hun allemaal hetzelfde zeggen zou ik daar op vertrouwen . Genoeg mensen met ervaring.
Staat hij niet meer bij de camping ? Daar moest hij 's nachts toch juist naar binnen in de winter.
Gelukkig is hij een schatje met de verzorging en vindt hij alles prima.

Zoe_97 schreef:Nomi_Luna schreef:Het is best een grote scheur, op een vreemde plek. Hoefsmid bellen is het beste denk ik...
misschien het topic lezen ipv zomaar te posten om aan je 15 berichten te komen? er hebben hier al verschillende smeden naar gekeken
Met mijn pony gaat het goed. Hij loopt niet kreupel en de scheur is niet groter hij zit niet in het leven zegmaar. Ik houd hem goed in de gaten en hij komt niks te kort