Je zou eens rond kunnen vragen of er klinieken zijn in de buurt met een röntgenbus. Ik weet dat Bears(Fr) er eentje heeft maar die reiskosten lijken me ook al aardig en weet niet hoever ze reizen.
Marcella2010
Geplaatst: 26-10-15 17:00
Even op google zoeken en er is er vast ook een bij jou in de buurt! Deze vond ik in Wolvega, weet niet of dat bij jou in de buurt is?
De vraag is natuurlijk ook of zij tijd hebben om voor vrijdag langs te komen
Marcella2010
Geplaatst: 26-10-15 17:06
RianneH schreef:
De vraag is natuurlijk ook of zij tijd hebben om voor vrijdag langs te komen
Ja! Dat zou wel fijn zijn voor ts Wie weet heeft ze geluk!
Rideltje1992
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-15 17:10
Die zitten beide een dik uur van mij af. Zal straks eens verder zoeken.
Weet ook niet zo goed of het nog een week kan wachten. Het is meer denk ik dat ik me er zorgen om maak.
Vraag me af of het met een kneuzing normaal is dat het dik en warm blijft. En na bijna 4 week nog niet weg is. Het is nu erger als paar week geleden. Toen was het been niet dik en warm, alleen kreupel in draf en wat stijf in stap. Nu al paar dagen dik been en warm. Duidelijk kreupel in stap. vind dat ook een beetje raar. Waardoor je zou gaan denken dat het meer als een kneuzing in de kootholte is.
Dik en warm kan ook een ontsteking zijn, maar als ik mijn enkel verzwik wordt ie ook dik en warm, dus dat is lastig te beoordelen. Dat het lang aan houdt en het juist verslechterd ipv verbeterd is wel heel vervelend.
Ja vind het heel lastig. Op de metecaam(als ik het zo goed schijf) ging het ook beter, na dat ze daar af ging is het alleen maar verslechterd. Heb de da er al 2 keer bij gehad. En hij vond dat de kreupelheid in draf minder is als eerst.
Maar hko blijft ook de hele tijd in mijn hoofd spelen, omdat de pijn daar wel in de buurt zit. Maar aan de andere kant dan had de da dat wel door gehad lijkt mij? Buigproef is allemaal gedaan. En omdat ze al atrose heeft is de kans op hko toch ook groter? Ergens ooit gelezen.
Wacht even... een paard met artrose wat wegens kreupelheid stil in de stal staat.... Lees ik dat nou goed?? Dat is toch wel het laatste wat ik zou doen met een paard met artrose. Artrose moet bewegen anders gaat de boel vast zitten en kun je hem opruimen.
Ja dat heb ik gelezen Rideltje1992 maar dat is voor een artrose paard veel en veel te weinig. En ik snap al helemaal niet dat een veearts hem die rust voorgeschreven heeft. Klopt echt niks van.
Eerste weken mocht ze alleen naar buiten. Afgelopen woensdag kon ze al wel weer wat meer volgens de da dus 2 keer daag 15 min lopen. Maar deed dat daar voor ook al vanwege een dik achterbeen. Die is nu weer goed. Ik weet het ook niet. Volg wat de da zegt.
Rideltje1992
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-15 12:31
Da weer gebeld wanneer de foto volgende week kan, helaas doen ze dat alleen in de ochtend om half 9. Denk dat het voor die gene die rijd voor mij dan lastig word. Straks even vragen. En anders gaan we maar naar de da hier. Heb ik niet zo veel mee en is duur, maar dan is het niet anders. Daar kan ik zo heen lopen met haar voor een foto, is vlakbij. De vraag is of ze dat willen doen, denk dat die dan haar ook eerst willen onderzoeken.
Hm zo raar, ene moment bijna niet kreupel. En net haal ik haar uit der stal om te gaan lopen en loopt ze nog net niet op 3 benen. Na een rondje is dit wel beter maar duidelijk kreupel. En zo wisselt het de hele tijd.
Morgen de dierenarts weer bellen en overleggen hoe het moet tot aan de foto volgende week.
Maar begin steeds meer te denken dat dit meer is als maar een kneuzing.
Dat zal niet helpen nee, maar dat is niet de hele oorzaak. Ik geloof niet dat dit allemaal door de artrose komt. Ze heeft het al meerder jaren en staat ook al zo lang op de zelfde plek, nooit problemen mee gehad of kreupel.
Vandaag weer overleg gehad met de da. Omdat ze soms nog wel erg kreupel loopt elke keer wat minder lang stappen. Vandaag was een goeie dag, bijna niet kreupel, been nog wel dik en wam.
Andere achterbeen is nu ook warm, maar niet dik. Zal wel van het stil staan komen?
Kan niet wachten tot het dinsdag is, dan hopelijk eindelijk wat meer duidelijkheid. Twijfel alleen nog of ik naast de foto ook een echo moet laten maken, daar op zie je toch beter de pezen?
Selka
Geplaatst: 28-10-15 20:21
Als ik naar mijn paard kijk die afgelopen zaterdag onder het hekje van de paddock heeft gelegen (handig) dan duurt de zwelling bij jouw paard erg lang. Na 3 dagen was zijn been weer mooi dun ondanks alle (schaaf)wonden.
Mijn dierenarts wil over twee weken een echo maken mocht hij nog kreupel zijn om de banden en pezen te bekijken.
Gezien de artrose bij jouw paard zou ik voor foto en echo gaan
Ik zou in dit geval ook voor beide gaan.. Dan weet je het maar. Een kneuzing zou onderhand wel over moeten zijn en geeft ook niet zon wisselend beeld denk ik. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Veel beterschap gewenst voor je paard. Wat voor paard is het?