Paarden met lange platte hoeven, niet van mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Paarden met lange platte hoeven, niet van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:37

Goed zo TS! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:37

Fijn!
Ben benieuwd naar het vervolg...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 13:38

Ja een hele opluchting dat hij het goed opvat en er mee aan de slag gaat!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:43

Fijn dat je de eigenaar gevonden hebt! Dat is natuurlijk altijd beter dan 144 bellen :j

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:55

En misschien kan jij nog hulp bieden als de hoefsmid daar komt, zoals eerder hier gezegt

Je bent wel goed bezig! Top!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 14:01

Ja eerst maar afwachten of ik vanavond nog bericht krijg, anders dan kijk ik gewoon snel weer of er inmiddels wat mee gedaan is

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:15

Fijn dat je contact gehad hebt met zijn zoon. Misschien kan je (als je dat zou willen) je hulp aanbieden? Een hoefsmid voor hem zoeken en aanbieden dat je meehelpt de paarden vast te houden tijdens het bekappen? Misschien ziet deze meneer (gezien zijn leeftijd) er wel een beetje tegenop om dit in zijn eentje te doen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:28

Inderdaad fijn,soms kun je het beste op deze manier oplossen.Misschien is de eigenaar wel ziek en weten zijn familieleden niet wat er allemaal bij komt kijken en denken dat de paarden prima staan zo.

Hulp aanbieden is misschien ook een goed idee als je dit wilt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 14:38

Had ik zeker graag gedaan maar heb een druk 'schema'.. Zit 5 dagen per week op school, +-1.5 uur reistijd.. Rijd op dinsdag een ander paard bij, op woensdag donderdag en zondag heb ik die oude, vrijdag avond rijd ik paard op de manege en zaterdag en zondag werk ik.. Ik had graag geholpen als hij dat zou willen maar heb er zelf de tijd niet voor.. Kan wel een smid aanraden. De smid die Gaspard bekapt bekapt hem al sinds dat hij 4 is en vroeger was hij echt een draak. Hoefsmid heeft heel veel geduld met moeilijke paarden en aangezien ik niet weet hoeveel deze paarden in handen zijn van mensen en of er überhaupt ooit een smid bij geweest is (misschien lopen ze normaal zo dat de hoeven vanzelf netjes op lengte zijn en is het land dit jaar anders,dat weet ik natuurlijk allemaal niet), lijkt dat me een hele fijne smid.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:41

Maar helpen hoeft niet fysiek...dat kan ook door idd een hoefsmid aan te raden en af en toe langs gaan en een seintje geven als de voeten weer gedaan moeten worden ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:49

Nou ts, ik vind dat je het super doet, zou wel eens willen zien of andere mensen zich zoveel moeite hadden gedaan om überhaupt de eigenaar te vinden of iets aan de situatie te doen.
Je doet het netjes en vriendelijk en nu is het aan de eigenaar om er iets mee te doen.
Effe afwachten nu dus.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 15:01

Dat is waar. Eerst maar even afwachten of ik nog bericht terug krijg verder over hoe of wat. Zo niet dat kijk ik zondag avond even of er nog wat mee gedaan is. Anders stuur ik gewoon een berichtje met de vraag of ze nog wat besproken hadden. Daarna kan ik inderdaad altijd nog aangeven dat ik best een oogje in het zeil wil houden wat betreft de hoeven. Met Gaspard stappen we nu toch alleen nog maar aan de hand en hij vind het heerlijk om die kant op te gaan dus dan heb ik 2 vliegen in 1 klap. Nu eerst maar even afwachten. Wil niet boven op hun lip gaan zitten omdat het moet gebeuren, zijn en blijven niet mijn paarden en heb er idd erg mijn best voor gedaan er iets mee te doen. Maar daarmee is t boekje nog niet dicht want er moet natuurlijk echt wat mee gedaan worden. Eerst wel maar even de tijd geven om een afspraak bij een smid te maken! Ik laat hier vanavond nog wel weten of ik nog wat gehoord heb!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:12

Goed bezig zo!! +:)+

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:43

Top! Blij te horen dat je hem hebt kunnen bereiken en dat de zoon er ook iets mee gaat doen.
Ook fijn dat je het een beetje mee in het oog gaat houden.
Goed gedaan TS!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:31

Is er al iets mee gedaan dan?

Behalve de belofte 'we berichten TS'

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:48

Zie graag foto´s als er iets gedaan is ! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 23:27

Heb niks meer gehoord. Zou morgen eens langs wandelen om te kijken of er wat gedaan is! Tot vandaag zelf geen tijd gehad. Morgen weer naar Gaspard dus zou hem lekker mee nemen aan de wandel, dan gaan we even spieken. :j

opvangmoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 01:21

Zijn hoeven zijn wel verwaarloosd hoor, bel gewoon naar 114, die komen wel effe kijken of dierenbescherming in de buurt, om de man erover aan te spreken en er iets aan te laten doen!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:20

opvangmoeke schreef:
Zijn hoeven zijn wel verwaarloosd hoor, bel gewoon naar 114, die komen wel effe kijken of dierenbescherming in de buurt, om de man erover aan te spreken en er iets aan te laten doen!

144 :o
En ja, die paarden kunnen goed een beurt van de hoefsmid krijgen, maar als ik heel eerlijk ben vind ik een aantal reacties wel een beetje ver gaan.. Paarden hebben er verder altijd netjes bijgestaan, je kent de situatie verder niet en nee, dat vind ik geen reden om de paarden niet naar de smid te laten gaan. Maar de paarden zien er verder niet slecht uit, ze zijn niet dood aan het gaan en ik weet zeker dat er een goede uitleg voor is over het hoe en wat in deze situatie.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:24

Daarom. En er is al contact geweest met de zoon van de eigenaar dus ik ga er stiekem wel van uit dat er wat gedaan is. Anders stuur ik hem vanavond gewoon weer een berichtje. :j En dan niet om aan te dringen dat er nog wat moet gebeuren, maar met een nette vraag of hij zijn vader nog gesproken had mbt de paarden en of daar nog wat uit gekomen is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:35

TS super gedaan, hopelijk zijn de paarden inmiddels gedaan maar bedenk dat het voor de smeden een drukke tijd is dus dat het best kan zijn dat de smid komende week pas kan.

Hoeven zijn echt achterstallig en zeker een half jaar niet gedaan, dus minstens 2 bepakbeurten achter.

Kan best dat de oude man er zelf niet meer heen kan , hopelijk springt familie of vrienden in.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:30

Afbeelding
Goed nieuws! Er is zeker een smid bij geweest! Dit was de beste foto die ik kon maken aangezien er een extra hek voorstaat nu. Maar de hoeven zagen er zeker beter uit. Nog niet wat ze moeten zijn maar er zit nu gewoon vorm in zoals dit hoort. Ga er van uit dat de smid de staat van de hoeven niet ineens perfect krijgt met 1 bekap beurt maar er is echt verbetering te zien. :j

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:53

Fijn dat er iets aan gedaan is en wordt! Goed gedaan TS :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:11

Soms kan het zo simpel zijn...goed werk TS +:)+

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:34

Fijn dat het nu toch opgelost is dan :D
En kijk nu! Geen dierenbescherming/144 blabla ;)
Grapje natuurlijk, ik heb alle respect voor mensen die dit werk doen maar in dit geval vond ik het erg ver gaan.. ;)