Zoe_97 schreef:Dat zij mijn smid ook dat het kon zijn dat hij kreupel werd, doordat er maar 2 mm Hoefwand meer is voor het levende vlees. Maar tot nu toe loopt hij nog goed!
Daarbij liever even kreupel dan een bacterie die zijn hoef opvreet en hij binnen enkele jaren zulke hoeven heeft als je op Google ziet bij het intypen van die bacterie.
Zoals ik al zei, ik ben benieuwd
Het lijkt mij erg stug dat die bacterie dan vanzelf elke winter weer uitgaat en je paard wel goede hoeven heeft. Dat strookt niet met de rest van je verhaal waarom de hoeven nu open moeten.. Hoe verklaard je smid dat dan?
Ik ben niet zo van het doemdenken en diagnoses op internet zoeken.
Ik noemde alleen mijn paard als voorbeeld, om te laten zien dat het niet erg hoeft te zijn, mits je de hoeven kort genoeg bekapt. Als de hoefwand nooit langer wordt dan de zool, kan het bijna niet zo naar voren komen te staan. Dit komt door druk van buitenaf. Tuurlijk is de witte lijn dan slecht, daarom heeft het ene paard het wel en het andere niet, heeft je smid wel gelijk in. Maar of opensnijden dan de oplossing is? De mijne had maanden pijn, en daarna kwamen de barsten vrolijk weer terug.
Ik geloof niet in het feit dat een hoef zomaar ineens opgegeten kan worden door een bacterie. Dat zou aan de buitenkant van de hoef te zien moeten zijn, en dan is er nog tijd zat om actie te ondernemen. Mijn paard heeft al 8 jaar precies dezelfde hoeven, ik maak me er niet meer zo druk om.