Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mystery1980 schreef:van een pees hebben ze meestal niet heel veel pijn en hoeft niet altijd zichtbaar te zijn aan de buitenkant, kan best zijn dat er een bandje overbelast is (bultje op het ene been) als gevolg van een peesblessure op het andere been.
Zou echo laten maken van het hele been achter, van si gewricht tot aan de hoef dan kun je vast een hoop uitsluiten.
Selka schreef:Lastig hoor! Die van mij mocht absoluut zijn box niet uit. Dan is stappen ook niet verstandig.
Ik zou gewoon op korte termijn laten scannen en pas daarna er weer op gaan zitten.
dan heb ik gehijd andere problemen, zoals over boxdeur heen komen, veel rondjes draaien in stal, noem t maar op. Ze is niet gewend om binnen te staan namelijk. En ik merk overigens dat beweging haar wel goed doet.
Jet schreef:Oei, het blijft voor mij lastig te zien. Maar de plek die je aangeeft is denk ik de aanhechting van de tussenpees ( aan de boven kant van de pees zeg maar, waar die aan het bot aanhecht).
http://www.paardenverzekeraar.nl/wp-con ... 2/pees.jpg hier heb je een plaatje waarop je de pezen kan zien lopen.
) en dan vanuit daar verder. Mocht thermografie niet mogelijk zijn, wil ik toch een scan laten maken haar been.
Waarom zeggen de dierenartsen altijd wat anders? Dat gezeur heb ik al een keer gehad met haar huidproblemen. Daarvoor ook bij zes klinieken geweest! De laatste heeft het dus gevonden. Hier ben ik dus ook voor het been geweest.