Agossie schreef:Het enige dat jij nu nog kunt doen is haar voeten koelen. Echt goed koelen. Dus zet die ijskoude tuinslang er maar op elke mogelijkheid die je hebt.
En dan inderdaad bewegen zoveel als de pony kan. Bewegen zorgt voor doorstroming van het bloed.
De pony zal ook moeten afvallen, dus geef hem niet te veel te eten, alleen hooi. Mager, droog hooi in beperkte porties. Mijn paard is ook hoefbevangen geweest en de dierenarts heeft mij toen ook aangeraden om zoveel ze kon te bewegen en goed te koelen. Zij kreeg toen metacam om de ergste pijn eraf te halen.
Paddock (of omgeploegd land) nat houden om voor koeling te zorgen, dat verminderd ook de pijn wat.
Je doet het echt heel goed!!![]()
Sterkte TS.
oke, wel bewegen dus.. Het is wel jammer dat ik niet zo vaak kan komen om haar voeten te koelen en voor haar te zorgen. Ook de eigenaar heeft niet veel tijd en ik verwacht niet van ze dat ze meerdere keren per dag komt om bv haar hoefjes te koelen en het hooi te geven. het is ook jammer dat er geen paddock is en dat de eigenaar geen stukje land wilt omploegen..
We gaan gewoon met zijn allen hopen dat je verzorgshet hier helemaal goed doorheen komt en neem daar de tijd voor. Genezing duurt best een tijdje.