kroonrand dik? wat is dit ? help ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: kroonrand dik? wat is dit ? help ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:06

Een goede hoefsmid zal het geleidelijk gaan corrigeren, het kan inderdaad niet zomaar zoals mrie hier al vertelde.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:07

Ja dat was te verwachten dat dat de reactie zou zijn op paard natuurlijk. En je hebt ws ook al 10 antwoorden dat ie van het ijzer af moet.
Ik vind de kroonrand er wel raar dik uitzien idd. Net of er veel druk en spanning op staat. Het loopt ook door naar de hoefballen lijkt wel op de foto's. Loopt de hoef altijd al wat taps toe of is de kroonrand zo erg dik? Dit kan ik niet goed zien op de foto's. Overigens vind ik dat de hoef er wel wat beroerd bij staat, maargoed, niet alle hoeven zijn het perfecte plaatje. Mijne heeft ook een steil voetje, alhoewel de smid het over de afgelopen jaren al redelijk heeft weten te corrigeren. Je kan hem iig niet zomaar een stuk lager zetten op de achterkant. Hoe komt ie aan die snee over zn hoef als ik vragen mag?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:00

Ja klopt, dat zeiden ze inderdaad maar dat gaat niet gebeuren, zitten er uiteraard met een reden onder! niet voor de sier!
Volgends die mensen heeft hij de kroonrand zo dik omdat de hielen veelste hoog zijn.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 11:02

Ik wil dus vragen of hij wat met de stand van de hoef kan, dat de stand beter word, en de hielen moeten anders.

Hier nog een aantal foto's van de hoeven van mijn paard, hoor graag wat jullie er van vinden!!!!

achterbenen
Afbeelding

voor benen
Afbeelding

bekapt, en ijzers gingen er hierna onder
Afbeelding

voorbenen
Afbeelding

zijkant
Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:38

Ik moet zeggen, ik vind de hoeven er mooi uitzien, de hoornkwaliteit dan he.

De hoeven vallen reuze mee, als de eerste foto van de eerste pagina.
Niet bij alle paarden kunnen ze laag en plat zijn en niet bij alle paarden wat hoger op de verzenen.

Dat is per paard afhankelijk, van hun bouw etc. etc. en dat heeft jouw hoefsmid te respecteren, en dat doet ie zo te zien goed.

Je moet niet vergeten dat het geen wilde paard is wat de hoeven in de natuurlijke stand heeft vanaf de geboorte af aan............Gewoon met jouw hoefsmid erover hebben en die kan het je dan allemaal gaan uitleggen..........van het hoe en wat van de hoefstand bij jouw paard.

De lichaamsbouw speelt ook een rol en van hoe het staat etc. (been standen).

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:55

Ah dit geeft een wat completer beeld. Hij staat wat hoog maar zeker niet schrikbarend hoor :)
Op de foto's van de dikke kroonrand leek de hoef wat steil en taps toelopend maar dat is dus de dikke kroonrand die het taps laat lijken. Ik kon op die foto's niet echt plaatsen tot waar het dik was.
Hoe is het nu met em (naja, met zn kroonrand dan)? Hoop dat het wat afgezwakt is!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:31

Het valt inderdaad mee, de foto's vertekenen gewoon heel erg.
Daarom deze fotos ook even gemaakt om te laten zien dat het wel mee valt :p
Hoefsmid komt morgen even langs, ik laat jullie dan meer weten! :)