Wat is er met deze achterbenen? *Update pag 6

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Wat is er met deze achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:02

vroeg me ook al af of ze deels atactisch kon zijn inderdaad maar dat zal een DA je vast kunnen vertellen.
Denk dat je er inderdaad goed aan doet om met een fysio o.i.d te beginnen om het lijf eerst goed los te krijgen.

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:13

Die van mij heeft ook ongeveer zo gelopen, was wel minder erg maar wel hetzelfde idee. Hier was het een dag na de influenza-inenting, werd ook na een dag weer minder. Je kon ook de gewrichten horen klikken inderdaad. Ben benieuwd wat je DA zegt!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:24

Volgens mij komt dit niet goed.
Paard is op leeftijd van ingereden te worden, maar loopt helemaal niet hoe het hoort. Heb wel vaker paarden gekend die niet helemaal juist in elkaar zaten en dan gaat het oftewel al snel de verkeerde kant op oftewel kan het paard zo jaren meegaan, maar ze loopt zo abnormaal, extreem kort en stijf. Weet niet of het wel de moeite loont om hier geld in te steken. Je kunt een DA hiervoor laten komen, maar die gaat denk ik toch wel foto's willen maken en dan ben je al snel een hoop centen kwijt. Als jij dit allemaal wilt betalen voor een paardje die misschien nooit echt gaat kunnen werken is daar op zich niets verkeerd aan, maar als je nu al bedenkt dat je dit niet aan je paard kunt geven dan zou ik toch al aan inslapen/slachten gaan denken...
Ik ben meestal wel in voor proberen, opknappen, beetje financiele moeite doen voor een paard die dat nodig heeft, maar van jouw filmpje wordt ik echt niet vrolijk :(:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:28

Ik denk dat de knieen op slot slaan. maarhet kan ook zomaar in dr bekken zitten. of neurologische problemen? echt rot dat je een paard koopt, en het paardje blijkt niet goed te zijn.

Ik kijk de filmpjes nog een keer, maar ik vind het echt oprecht zielig. ik zou er wel even een dierenarts bij halen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 19:39

Het punt is dat ze dus toen ik haar kocht ook al stijfjes liep. Maar er zat een 10 centimeter dikke wintervacht op, en zoals gezegd had ze dus de hele nacht lopen rennen omdat ze alleen stond. Ik heb tijdens dat ik er was aan haar gevraagd of er nog medische dingen waren waarvan ze wist. Het antwoord was nee..
En dan is het verschrikkelijk zuur als je dan, als ik haar geschoren heb omdat ze luis heeft, achter moet komen dat ze altijd in het kruis vast had gezeten volgens haar. Zonder mij dat dus gezegd te hebben. En als ik er dan wat van zeg ligt het aan mij, want ze dacht dat ik dat wel had gezien. Terwijl ik nu denk, als jij zo'n pony hebt staan en je weet dat ze problemen heeft, waarom heb je er dan niks aan laten doen...

Maar goed. Ik ben net eens stukje met haar gaan lopen wandelen, en ik moet zeggen, het was lichtelijk hoopgevend. Ze heeft een heel stout gallopje gedaan waarbij ze naar me schopte. Ik voelde ineens een achterbeen tegen mijn benen aan. Ook was ze verschrikkelijk stout, en heeft ze de hele tijd met haar oortjes naar voren gelopen. Ik had het idee dat ze beter liep dan op de filmpjes. Maar goed, misschien wil ik dat ook alleen maar zien.

De osteopaat laat ik sowieso komen, en hij is ook dierenarts. Mocht hij zeggen dat er niks aan te doen is en dat ze pijn heeft, laat ik haar ter plekke inslapen. Als hij zegt: dit is nog wel beter te krijgen met goede begeleiding, maar ze zal nooit echt aan het werk kunnen, dan zorg ik dat ze op orde komt en dat ik ergens een weitje huur waar ze oud op mag worden, met andere poownies. Dan koop ik een andere erbij zodat ik toch mijn tweespan kan rijden.
En mocht hij zeggen dat alles in orde komt, dan doe ik een vreugdedansje. Zelfs al duurt dat dan een paar jaar, dan doe ik een vreugdedansje.. Echt waar.

Maar for now is het genieten van wat ik heb. Een stoute, blije pony die wat raar loopt.. En wachten tot maandag en hopen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:53

Tja, meestal keur je een pony voordat je hem koopt en dit loopje is toch behoorlijk eigenaardig, dus dat had toch wat belletjes moeten doen rinkelen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:13

Ze loopt als een paard met spat. Als ze dat aan 1 been hebben lopen die kreupel, maar als ze dat aan beiden benen hebben zie je ze niet echt kreupel gaan, maar wel van dat soort korte pasjes nemen. Als ze pijn ergens in hun buik-, knieën- of bekkengebied hebben kan het ook zijn dat het zeer doet om grotere stappen te nemen. Dat zou een goede dierenarts moeten kunnen vinden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 20:17

Tja Spatterig, niet iedereen laat alles keuren. En ik had nog willen zien wie haar loopje had kunnen zien, wetend dat ze stijf is omdat ze rond heeft lopen rennen van tevoren.
Maar daar gaat het hier niet om. Ik heb ervoor gekozen haar niet te keuren en neem ook de volle verantwoordelijkheid om voor haar een oplossing te verzinnen. Dus keuren of niet zou me worst wezen. Ze is nu hier, en ik moet er nu een oplossing voor bedenken..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:21

Alleen maar omdat je de vorige eigenaresse verwijt dat ze het niet vermeld had.

Ze loopt raar, vooral erg wijd en kort achter maar volgens mij zijn het niet haar knieeen, dat ziet er anders uit, spat volgens mij ook.
Ik ben benieuwd wat het nu wel is en ik hoop dat het meevalt :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 20:23

Ik vind dat ze me, voordat ik überhaupt was komen kijken had moeten melden dat er iets niet klopte met de pony. Dan was ik niet eens gaan kijken.
Maar zoals ik wel vaker heb, wordt ik verliefd en zie ik nog maar de helft. En dan nog vind ik dat ze me had moeten melden dat de pony al haar hele leven vast zit. Dus het is zeker ook mijn fout geweest, maar er zijn ook dingen niet duidelijk verteld. Ook al geeft de vorige eigenaresse aan dat ze niks bewust heeft achtergehouden, vind ik het toch erg vervelend dat ik dat niet wist. Kreupel of stijf is wat anders dan al haar hele leven vastzitten...

Spat ga ik meteen eens even opzoeken, thanks!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:32

Spat en problemen in het SI-gewricht gaan vaak samen, ik zou er niet raar van staan te kijken.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:37

Ik daxht inderdaad ook gelijk aan spat. Ze loopt erg wijdbeens en dat loopje past ook wel bij spat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:44

Maar als je gaat kijken wil je een paard toch ook los zien lopen om te kijken hoe die loopt? Dan had je met kijken toch al kunnen zien dat het dier niet goed liep?

Naja verder hoop ik dat t voor je paardje mee gaat vallen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:54

Mijn paard liep ook zo, misschien iets minder erg. Na een bezoek van de osteopaat bleek dat haar bekken scheef stonden. Helaas heeft ze het loopje zichzelf aangeleerd om de pijn te ontzien, uiteindelijk is dit ook niet meer weg getrokken. Met veel trainen van de achterhand en consequent het been onder de massa proberen te zetten loopt ze nu redelijk recht. Als ze het moeilijk vind zet ze haar rechter achterbeen weer buiten de massa en soms weet ze niet meer waar ze haar benen moet laten. Maar met de juiste training is het dus zeker wel (mits paard geen pijn heeft uiteraard.) te verhelpen of enigszins te beïnvloeden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:06

Maar als je dan gezegd wordt dat het paard stijf loopt omdat hij de avond van tevoren de hele tijd heeft lopen rennen? En als het dan in karakter precies is wat je wilt?
Verder gaat het hier niet om welles nietes. Ik vraag wat er mis kan zijn, en daar krijg ik fijne antwoorden op. De rest over het hoe en wat is niet belangrijk.

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:08

Wat rot voor je meid.( en ook voor dit lieve dier)
De wolk moet wel erg roze zijn geweest om dit over het hoofd te zien. In elk geval heeft de vorige eigenaar zich waarschijnlijk rot gelachen toen je met het paard van het erf af liep. Kun je er niet mee terug?? ( geld terug en een ander paardje zoeken)
Het ziet er nogal beroerd uit voor zo'n jong paardje, probleem lijkt ook in het bekken te zitten....

Sterkte, hoop dat je snel de oplossing vind!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:11

Ik kan er mee terug, dat was het eerste wat ze zei: als het niet bevalt kom ik haar direct weer ophalen.
Maar dat wil ik niet. Ik doe wat ik kan voor haar, want ik ben dol op haar. Eeuwig zonnig en verschrikkelijk lief. Daarom wil ik dat ze alles krijgt wat ze verdient, wat dat ook mag brengen :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:33

Het is inderdaad een vreemd loopje, ergens zit er iets niet lekker.... Ik hoop dat je er snel achter komt wat het precies is en dat er iets aan gedaan kan worden. Verder vind ik het super dat je alles voor haar wilt doen! Ik ken dat wel hoor liefde op het eerste gezicht :D . Ik wens je veel geluk met je pony en hoop dat ze weer helemaal hersteld!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:34

Even 'geen zin' om terug te lezen. Loopt ze op vlak gras niet (veel) beter?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:39

Nee, daar doet ze precies hetzelfde :) anders zou ik denken aan te kort bekapt. Maar volgens mij stond ze op de planning om naar de smid te gaan, alleen haalde ik haar op voordat ze bij de smid geweest was.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:28

Misschien heb ik niet goed gelezen maar wat voor een ras is deze pony?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 23:06

Het is een Shetlander. Heb ik inderdaad ook nergens erbij staan, klopt!

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:24

Oké ,heb nog eens het filmpje beken nu ik weet dat het om een Shetlander gaat.
Niet dat ik weet wat het is hoor...maar ik heb wel eens Shetlanders gezien op de markt die aan de voor kant normaal bewogen maar de achterkant mee sleepten ik dacht dat dat te maken had met doorfokken of inteelt. Misschien dat iemand anders er iets over weet?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:39

Je ziet geen spoken.
Ze loopt inderdaad vreemd met de achterbenen.

1e jaar niet buitengelopen en niet bekapt en de veulenhoefjes zat er nog aan toen ze na een jaar voor het eerst bekapt werd, dus ze heeft mogelijk van die "oosterse sloffen" gehad, hoeven naar boven toe gegroeid doordat het te lang werd en niet bekapt + geen beweging en niet buitenkomen kan het zo zijn dat de achterbenen verkeerd is gegroeid en de pezen en gewrichten en of de heupen in een verkeerde houding gehouden door de te lange hoeven en dus stijf en mogelijk omdat het volop in de groei is in de 1e jaar ook vergroeid......

Schandalig zeg dat men deze veulen zo heeft verwaarloosd in de eerste levensjaar.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:45

Als je ff zoekt komt deze kwaal vaker voor bij Shetlanders.