Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Billy schreef:Vinden jullie serieus dat het normaal is als een paard een half jaar pijn aan zn voeten heeft? Schaam jullie!!
Jullie zijn geen paard waard!!
_Cindy schreef:Wat is te kort? Een paard hoort toch juist volledig op de zool te lopen? Op basis van het bovenstaande verhaal kan ik niet zeggen, de enige oplossing is er weer ijzers onder zetten. Misschien is er wel wat anders aan de hand, zoiets simpels als te lange steunsels, waardoor het paard nu gevoelig loopt.
Billy schreef:Mijn paard is vorige week van de ijzers afgegaan, alleen voor.
Vandaag was ze niet helemaal rad rechtsvoor en liep voorzichtig. Als dat morgen niet anders is ga ik de smid vragen er weer ijzers onder te slaan...ik wil niet dat mijn paard pijn heeft door een gril van mij, dan maar gewoon weer voorijzers.
Attitude schreef:De hoef moet het seintje gaan krijgen vanuit de hersens en dat gebeurd niet in 1 dag.
De hoef krijgt die prikkel niet als er een ijzer onder zit.
Heel simpel.
NatasjavE schreef:Niet in een dag nee. Maar naar een half jaar nog steeds pijn is niet iets wat normaal is.
Voor mij zou het een rede zijn om er een dierenarts even naar te laten kijken en eventueel de hoefsmid(waarmee ik niet zeg dat de ijzers er meteen maar weer onder moeten.) er moet even naar de oorzaak gekeken worden.
Is de oorzaak echt alleen maar gevoelig door te korte hoeven,...prima.
Maar mijn merrie is ook net van de ijzers af, loopt de hele dag buiten en een paar keer per week over de weg naar het bos en ze is dus niet kreupel, heeft geen pijn en voldoende hoorngroei.
Een half jaar is mijn inziens gewoon echt te lang.
Attitude schreef:Heb je mijn vorige bericht ook gelezen?
Er zijn er wel meer die daar meer moeite mee hadden en die zijn er ook allemaal bovenop gekomen.
Tevens loopt de pony van TS meer op eieren dan kreupel.
Attitude schreef:Heb je mijn vorige bericht ook gelezen?
Er zijn er wel meer die daar meer moeite mee hadden en die zijn er ook allemaal bovenop gekomen.
Tevens loopt de pony van TS meer op eieren dan kreupel.
Ceriadwen schreef:Je bent me toch zeker niet aan het vertellen dat paarden die gevoelig lopen op een endurancewedstrijd door de vetcontroles komen hoop ik?
Attitude schreef:Ceriadwen schreef:Je bent me toch zeker niet aan het vertellen dat paarden die gevoelig lopen op een endurancewedstrijd door de vetcontroles komen hoop ik?
Da's kunnen er doorheen prikken als paarden gevoelige voeten hebben ja![]()
Maar gevoelig is wat anders dan kreupel.
Maar misschien moet je dat zelf eens gaan bekijken irl.
Ceriadwen schreef:dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is of jij wel of niet beweert dat paarden die gevoelig lopen op een endurance wedstrijd door de vetcontrole heen komen en de wedstrijd mogen vervolgen, zo ja dan ga ik daar zeker onderzoek naar doen en dit aan de kaak stellen bij de verantwoordelijke instanties.
Daarnaast heb ik gesteld dat een paard dat gevoelig loopt niet goed gekeurd wordt op een verkoopkeuring.
Ik ken in ieder geval geen enkele dieren arts die een paard goedkeurt die niet goed loopt, wellicht heb jij andere ervaringen maar dat lijkt mij stug.