Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BaileyMix schreef:Ik heb het idee dat ze vanachter niet helemaal lekker loopt, maar ik weet er niet veel vanaf hoor!
Berdien schreef:Ik heb ook gelezen dat je haar veel moet 'ondersteunen' met de zweep. Zowel buiten als in de bak krijg je haar niet voldoende voorwaarts. Is dat een karakter iets of kan ze gewoon niet harder? Zijn maar weinig paarden die je buiten ook echt vooruit moet slaan, om het maar even grof te zeggen.

senna21 schreef:Als het paard na behandeling door een osteo slechter is gaan lopen, vraag ik mij af of diegene misschien toch iets niet helemaal goed heeft gedaan.
Eerst DA, dan pas verder kijken.
Een DA die a.d.h.v. een filmpje zegt dat een paard niks mankeert en pas komt als een paard kreupelt, zou ik er ook niet bijhalen.
riagr schreef:de DA is heel eerlijk zeg je: als je nu iets wil, kun je beter naar de kliniek gaan voor foto's oid. Dat is dus nodig voor goede diagnostiek. Vind het dan wonderlijk dat er in 1 moeite door gezegd wordt dat klachten als deze vaak met een passende training ook goed te verhelpen zijn..
Welke klachten bedoeld je DA dan? Er is toch geen diagnose? Hoe weet hij dan dat een passende training zou helpen? Het is toch niet duidelijk wat het is?
Wat je DA eigenlijk zegt is: wacht maar tot het erger is, dan kan ik het makkelijker zien...
Tja..
Wat het ook is, je paardje loopt in het filmpje in de OP niet fijn. Daar zijn we het over eens. Wat het is, is onduidelijk. Dan zou ik zelf, bij de eerste de beste herhaling van de klacht, toch echt bij de kliniek staan.
En dan kan het best dat het niets is, dat het alleen maar een "trainings"-probleem is. Maar dat weet je dan wel zeker! En dat is wat mij betreft dan toch te verkiezen boven rustig doorproberen om misschien later te ontdekken dat er wél wat aan de hand is.
) 
Zelfde bij Od. Daarbij komt dat ze vaak rustiger op hun eigen stal zijn dan op een vreemde kliniek na een trailer reis. Je kunt haar altijd eens bellen, denk dat ze zeker met je mee wil denken
Goede arts en tof mens, ze belde een paar maanden na de foto's zelf op om te vragen hoe het met onze krukkies staat, en ook als ik de kliniek bel voor nieuwe Lubrichon is het direct 'hoe is het met Jessie?'. Kleine dingen, maar wel heel waardevol vind ik

Pech voor haar kan ze me zo niet voor het lapje houden.
)
Linksachter houdt ze in stap erg stijf, alsof haar spronggewricht niet wil buigen, een beetje alsof haar been in het gips zit en ze hem daarom recht moet houden. Ook schaatst ze met haar achterbenen. Ze tilt ze op, draait ze naar binnen en zet ze dan weer naar buiten neer. Dat kan aangeboren zijn, maar ook om iets te ontlasten. In draf zie ik dat ze heel voorzichtig en zonder afdruk loopt. Ze komt niet van de grond en houdt haar bovenlijn heel strak. Draven op het gras doet haar zichtbaar minder pijn.