Ariebren schreef:
Zier er meer uit als een wond met een been...
Dat was zeker schrikken als je je paardje zo aantreft
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimberly520 schreef:rOcky_lofz schreef:zo vanaf je foto vind ik het eigenlijk nog wel meevallen..
Vanaf foto valt het nog wel mee en nu is het ook al fel aangegroeid. Daarvoor was het veel erger. Heb er alleen geen foto's van om het te bewijzen.
Brainless schreef:Ariebren schreef:
Zier er meer uit als een wond met een been...![]()
Dat was zeker schrikken als je je paardje zo aantreft
Brainless schreef:Zo te zien gaat de groei dan goed en hoeft er nu geen ijzer (meer) onder.
Als het nog ernstig kort was zou ik zeggen... doen, maar het ziet er gewoon goed uit.
Hoe komt hij aan dat wondje? Is dat ook gekomen door dat ongeluk?
Brainless schreef:Als de hoef gewoon goed groeit (en ik zie zelf geen korte hoef) en het paard er geen/amper last van heeft is er geen noodzaak om er een ijzer onder te doen.
Als echt het hoefbeen bijna geraakt zou zijn en het paard letterlijk op 3 benen staat en weigert te lopen, dan is het wat anders natuurlijk.
Maar om na een maand ermee te komen (als alles er weer normaal uitziet) of er een ijzer onder moet... dat heeft geen zin.
edit:
Gewoon lekker het paard op rust in de wei laten staan(op de normale verzorging na, natuurlijk).