Gisteren probeerde ze ook telkens te ontsnappen als de deur openging...ze wilt er zo graag uit.
Opzich staat ze wel heel rustig dat is dan wel weer een voordeel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Als ze zó staat te flippen is het misschien handuig om haar te verdoven.
Ik heb een keer boxrust moeten geven aan mijn paard vanwege een gescheurde pees, dier werd stapelgek en ik heb hem gewoon een beetje suf gehouden. Het is niet goed voor je paard maar wanneer dit wel een genezing betekent en ze persé rust moeten houden is het soms de enige oplossing.
Andere kiezen voor 24 uur weidegang en zien waar het schip strandt, ik heb dat destijds niet gedaan omdat mijn paard bleef rennen.... destijds gaf ik vetranquil ( muisjes), nu kun je tranquigel vragen....
Anne_mieke88 schreef:Gisteren probeerde ze ook telkens te ontsnappen als de deur openging...ze wilt er zo graag uit.
Opzich staat ze wel heel rustig dat is dan wel weer een voordeel
Anne_mieke88 schreef:Ja ik weet het. Ze stond net met mesten ook te drukken enz. Ik zal haar van de week wel even elke dag er even uit halen. Ik vind het echt sneu voor der.
Ik voer haar sowieso nu in een hooinet dan kan ze langzaam het voer innen. Wil ook een lock it halen om haar beetje vermaak te geven. Iemand nog meer tips voor vermaak?
geerke schreef:wat lief dat je zoveel moeite doet om het haar naar de zin te maken!![]()
Zo hoort het natuurlijk ook,maar ik maak weleens anders mee![]()
Hopelijk herstelt ze volledig!
Aan de verzorging zal het niet liggen in ieder geval
Anne_mieke88 schreef:Hierbij de beloofde foto's
Een foto van Eelkje bij de dierenarts:
[ Afbeelding ]
Toen was er deze foto gemaakt (en nog 7 andere foto's) :
[ Afbeelding ]
En toen had ze een juichbandje om:
[ Afbeelding ]
Daarna heb ik lekker het weiland naar haar toegehaald:
[ Afbeelding ]
Ik heb inmiddels een nieuw hooinet waar 3x zoveel inkan en deze heb ik vele malen hoger gehangen, anders kan ze met haar voet hier in verstrikt raken.
@margriet: ze stond echt heel stom te kijken van: " wat doe je ben toch geen baby haal die bal weg" Maar kwam gisteren even kijken bij haar en toen stond ze er naar te staren en beetje te...uhm likken? denkik haha