Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:53

Ook ik wil je heel veel succes en sterkte wensen.
Het ziet er echt naar uit.

nynk_char
Berichten: 150
Geregistreerd: 20-04-12
Woonplaats: Naast de overburen..

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:57

O, ziet er naar uit!
Veel succes en beterschap aan Avelyn. Hopen dat het snel betergaat.

Anoniem

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:07

Jeetje, wat loopt ze eigenlijk nog goed, dat had ik niet verwacht!! Heel veel sterkte en ik hoop dat ze er bovenop komt. :)

dominique100
Berichten: 5
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:24

heftig verhaal! ;(
heel veel sterkte

silverbrumby

Berichten: 2913
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:37

Wat een naar verhaal! Wel intressant dat wij het mogen volgen d.m.v de foto's. Hopen dat de Prednison werkt, Sterkte!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:53

Het staat boven alles dat Maartje er echt alles aan doet om haar Avelyn te redden. Ik heb enorme bewondering voor het geduld, liefde en zorg die Maartje aan Avelyn geeft. Tamara en ik duimen heel erg hard dat het gaat lukken, voor jullie allebei want jullie verdienen het samen zijn als geen ander!!

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:20

zoolbreuk, ontsteking doorgeslagen naar boven is in de kroonrand naar buiten gekomen.Hoeven zijn bij lange na niet goed uitgesneden en zouden beschermd moeten worden door plaatjes die je erop schroeft om de korrels die je erin doet samen met verband schoon te houden .Dit om de paar dagen schoonmaken.
Heb geen zwammen gezien op de hoef?? waren die er eerst wel.?

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:26

Zoals in de OP staat is er gekozen om niet te curetteren.( omdat deze behandeling geen kans van slagen zal hebben bij deze hoef)

Bedoel je met zwammen woekerend weefsel? Dat is op verschillende foto's te zien.

Wat bedoel je met korrels?
Laatst bijgewerkt door draaakje op 22-04-12 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:27

Een erg naar verhaal,
ik hoop oprecht dat er verbetering komt met deze nieuwe medicijnen en dat ze weer zo ver als mogelijk gezond word.
Hoef ziet er vreselijk uit, lijkt me ook zeer pijnlijk.
In mijn beleving heeft het paard het ook nog niet opgegeven, aangezien zij alles goed toelaat zonder teveel morren!

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:30

curetteren hoeft niet perse tot bloedens aan toe te zijn. Je snijdt alle losse stukken weg.En zwammen zijn de kanker gezwellen die eruit zijn als paddestoelen.Korrels zijn de kristallen die je nodig hebt om de kanker tegen te gaan.

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:16

Meredith, hoe sta jij tegenover de behandelmethode van Rene Vroom bij hoefkankerpaarden?

Die snijdt nl. lang niet zo rigoreus als van Nassau en ik ken een paard wat daar prima mee geholpen is. Het paard had aan 4 benen hoefkanker en is ook behandeld met prednison. In combinatie met de behandeling bij Rene is dit de redding voor dat paard geweest. Dit paard is daar terecht gekomen op doorverwijzing van Aart Bloem, jou vast ook bekend.

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 01:03

sorry ken al die namen niet, en mijn man is hier de hoefsmid.Hij heeft zo zijn eigen manier en die werkt.
Prednison is voor de weerstand .Het heeft allemaal met het super schoonhouden van de stal en hoef te maken. Momenteel staat hier ook een paard met hoefkanker en dit gaat gelukkig erg goed. Jammer dat de mensen en de smid die het zover hebben laten komen er dan opeens niet zijn. ;(

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 07:19

Zoals ik al aangaf heb ik voor een andere manier van behandelen gekozen, dus niet voor Curetteren en daarna de hoef met etsende jodium kristallen volstoppen. Maar voor de behandeling met een hoge dosering prednisolon en als het nodig is de straal normaal bijsnijden.

Prendnisolon haalt de weestand juist omlaag, dus ik denk dat je hiermee in de war bent.
We gaan er vanuit dat het een imuunziekte is (het eigenlichaam wat dus de goede cellen aan het aanvallen is even kort door de bocht gezegd) Hiertegen krijgt ze nu pretnisolon.

Hopelijk knapt jullie paard snel op. Worden jullie paarden door een ander bekapt omdat je het hebt over een smid en arts die het zo ver heeft laten komen?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:50


smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:50

zo blijf je toch hoop houden, al is ieder geval anders en werkt in het geval van Avelyn de ernorme scheur in de hoef tegen... maar waar hoop is is leven toch?!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:13

Bedankt voor het delen vencedor, dit zijn geloof ik ook de foto's die ik in de wiki heb gezien.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:24

Klopt in de wiki staan er meer. Maar idd ook van ons. in het topic heb ik nog vragen beantwoord misschien heb je er wat aan. toi toi toi!

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:54

draaakje schreef:
Zoals ik al aangaf heb ik voor een andere manier van behandelen gekozen, dus niet voor Curetteren en daarna de hoef met etsende jodium kristallen volstoppen. Maar voor de behandeling met een hoge dosering prednisolon en als het nodig is de straal normaal bijsnijden.

Prendnisolon haalt de weestand juist omlaag, dus ik denk dat je hiermee in de war bent.
We gaan er vanuit dat het een imuunziekte is (het eigenlichaam wat dus de goede cellen aan het aanvallen is even kort door de bocht gezegd) Hiertegen krijgt ze nu pretnisolon.

Hopelijk knapt jullie paard snel op. Worden jullie paarden door een ander bekapt omdat je het hebt over een smid en arts die het zo ver heeft laten komen?


mijn man is zelf rijksgediplomeerd smid, heeft de opleiding bij de smid van anky nog gevolgd Dus al heeeel lang geleden.
Het paard wordt door mijn man behandeld,nadat andere mensen zelf aan het dokteren zijn geweest toen ze het niet meer wisten.
Daarom word ik een beetje hels als ik al die verhalen lees op bokt hoe je paarden die stikken van de pijn weken laat rond tobben.
|(

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 15:44

Bedoel je hiermee mijn verhaal?
Avelyn is hier nog maar net, ze komt zo van de vorige eigenaar af.
Ze heeft nu geen pijn, want ze heeft pijnstilling.
Hopelijk knapt jullie paard snel op.

Vandaag zoals elke dag haar hoeven weer schoongemaakt. Ze zien er niet slecht uit. Daarna silverdust erin.
Hij voelde minder warm naar mijn idee, maar misschien wil ik dat ook we erg graag.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:57

Avelyn is pas sinds een maand weer bij Draaakje. Sindsdien is ze al dagelijks met de hoef bezig. Helaas gaat e.e.a. niet zo snel, bv antwoorden van derden lieten nog wel eens op zich wachten.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 18:39

Vandaag heb ik weer nieuwe foto's gemaakt van Avelyn haar hoef.

25 april
Binnenkant (nat)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Hier ben ik heel blij mee, kroonrand lijkt namelijk minder dik (is minder zacht en warm)
Afbeelding

Daarna Silverdust erin
Afbeelding
Afbeelding

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:52

Maartje lieverd hoe gaat het nu, heb je nog steeds het idee dat het ietsjes vooruit gaat??

DiaBelle

Berichten: 431
Geregistreerd: 02-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:49

Ziet er toch al iets beter uit, ik hoop toch zo dat je inspanningen beloond worden.

Grz Sabina

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 20:58

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt echt beter te gaan.
De kroonrand wordt steeds minder dik en zacht, enorm fijn!
De hoef is wel nog steeds warm, en de "gaten" door de rotsraal zijn natuurlijk ook nog lang niet weg. Maar inplaats van dat de hoef achteruit gaat, lijkt hij voorruit te gaan.

Ik ga iniedergeval weer nieuwe prednizolon bestellen, en heb een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag met de hoefsmid (ga met de dierenarts overleggen of hij dan een blok wil komen zetten zodat ze er niets van voelt)

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Foto verslag Hoefkanker Avelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:03

Nou meissie ik duim heel hard verder voor je.