Kelly_Taco schreef:Op het zachte hebben ze juist wel last van de voeten omdat ze in het zand zakken en zo dus over de hele hoefzool druk krijgen, niet alleen op de draagrand.
Voor nu dus een gunstige prognose, fijn.
Oke dat wist ik niet! DA zei idd wel dat het best mogelijk was dat ie met zere voeten op het zachte ook slecht loopt, ook al lijkt het niet logisch op het eerste gezicht. Umpire geeft zelf ook de voorkeur aan een hardere ondergrond dan een zachte. Ook als ik met m ging fietsen liep ie liever op het fietspad dan in de berm (tenzij de berm net gemaaid en mooi vlak was). Maar die gevoeligheid kan daar best wel door verergerd zijn ook al liet Umpire dat zelf niet merken. Het schijnt ook dat pony's met zo'n dunne hoefzool zelfs al hoefbevangen kunnen raken door te hard over asfalt of steen te draven/galopperen. Wist ik helemaal niet
Maar bij Umpire is dat niet het geval geweest gelukkig, maar nu ik het weet hou ik er natuurlijk wel rekening mee.
Hij heeft trouwens wel de halve kliniek op zn kop gezet
Iedereen vond m natuurlijk schattig, ook de DA's en assistenten. Tot ie tot 2 keer toe recht overeind stond bij het inspuiten en de buigproef
Toen werd er toch maar een praam gehaald (ach die hebben we vast niet nodig met zo'n kleintje). Alle paarden waren ook bang van m
Moest m longeren in de binnenbaan, maar daar waren 2 mensen aan het rijden. Die moesten serieus de bak uit omdat ze bijna van hun paard werden gelanceerd nadat Umpire een bescheiden sprintje trok
Zo klein als ie is 
@focussed: Ja ik begreep idd zo'n 100 Euro per keer
Nouja als ik m daarmee goed kan houden en weer lekker met m aan de gang kan is het me meer dan waard hoor! Absoluut. Als dit de oorzaak is dan kan ik alleen maar blij zijn, dit is relatief goed te verhelpen.