Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ailill schreef:Bij ons in Spanje gingen ze het hele jaar door de molen in, hengsten achter elkaar. . . af en toe wat ruzie, maar het gaat goed. Toen ik net in Spanje was dacht ik echt damn, ze gaan hier anders met paarden om.
Niet echt slechter ofzo, een stukje harder. Vandaar mijn vraag, in NL krijgen de hengsten dus de ruimte

deruijter schreef:bij sommige stapmolens zitten de paarden vast aan een touw. hierdoor leren ze lopen. ik vind de stapmolen juist heel fijn voor jonge paarden. ze leren aan de hand te lopen. en het is natuurlijk heel fijn als je je paard net hebt gewassen!

xChoco schreef:Ik zet mijn paard liever niet in een stapmolen, ik laat er zelf liever gewoon stappen. Dan kan ze ook haar eigen tempo nemen, en dan bedoel ik natuurlijk niet als ik met haar aan het stappen ben dat ze me mee trekt. Maar dat ze wel wat meer vrijheid heeft in haar tempo. Natuurlijk is een keer niet erg in de stapmolen, maar ik heb het toch liever niet.
Maar het ligt er per paard aan, mijn paard vindt er ook geen bal aan en gaat dan vervelend doen.
nicky_rilana schreef:weetje wat ik dan weer nadelig vind aan aan de hand stappen, je kunt ze niet zo goed door laten stappen
deruijter schreef:xChoco schreef:Ik zet mijn paard liever niet in een stapmolen, ik laat er zelf liever gewoon stappen. Dan kan ze ook haar eigen tempo nemen, en dan bedoel ik natuurlijk niet als ik met haar aan het stappen ben dat ze me mee trekt. Maar dat ze wel wat meer vrijheid heeft in haar tempo. Natuurlijk is een keer niet erg in de stapmolen, maar ik heb het toch liever niet.
Maar het ligt er per paard aan, mijn paard vindt er ook geen bal aan en gaat dan vervelend doen.
als je een paard hebt of 2 is dit ook gewoon fijn! maar als je op een stal meerdere paarden hebt kan je niet met elk paard gaan wandelen haha