Geen dekens wel bezweet paard hoe doen julie dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Re: Geen dekens wel bezweet paard hoe doen julie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 11:50

Toch even een vraagje wat me bezighoudt. Als je paard zweet, zweten ze ook onder het zadel. Als ik het zadel afhaal voelt ze daar wel warm omdat dat zadel er al die tijd opzit waardoor het zweet niet kan worden afgevoerd. Kan dit dan geen kwaad? Of helpt het als je dit wat droogwrijft?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:12

Of het paard zweet over onafgedekte plekken of onder het zadel maakt imo niks uit. Want een paard dat onder het zadel is, is een paard in beweging. Geen probleem dus, daarna geldt hetzelfde als voor de rest van de vacht.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:25

Het mooiste voor je paard zou eigenlijk zijn als je d'r nog een half uurtje zonder deken in de schuilstal zou kunnen houden, kan ze wel d'r warmte kwijt, maar heeft ze geen wind op zich waarmee ze te snel af zou kunnen koelen

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 12:40

Chessie schreef:
Het mooiste voor je paard zou eigenlijk zijn als je d'r nog een half uurtje zonder deken in de schuilstal zou kunnen houden, kan ze wel d'r warmte kwijt, maar heeft ze geen wind op zich waarmee ze te snel af zou kunnen koelen

Dit kan savonds idd wel. Overdag helaas niet. Dan staan ze op het land, en kunnen ze niet bij schuilstal omdat ze dan in een kudde staan en er paarden zijn die ertegenaan gaan schuren. Ik heb dan ook geen schuilstal maar een tent (om het ingewikkeld te maken) van Trackingroom..