Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tieme schreef:listiglistje schreef:Ik geef Equistro kerabol Biotine Forte dat is in poedervorm en ook 1.500.000 mcg (=niet zo duur als de vloeibare versie)
de vloeibare is in verhouding goedkoper54,95 euro voor 100 dagen (zo'n 55 cent per dag)
en de poedervorm 38,80 euro voor 65 dagen. dus zo'n 60 cent per dag
quartel schreef:Verder even afwachten wat er voor reactie gaat komen van hoofcare.
Tieme schreef:quartel schreef:Verder even afwachten wat er voor reactie gaat komen van hoofcare.
hoofcare, is dat van gebroeders van nassau??
daar heb ik ooit eens een foto naar toe gestuurd met de vraag voor advies. ik kreeg als antwoord: slecht beslag, slechte hoefsmid, ijzers er onderuit ging niet goedkomen en biotine had geen nut en schoenen waren waardeloos en slecht voor de pezen en dergelijke. + een lijstje met "hun" hoefsmeden.
quartel schreef:Tieme schreef:hoofcare, is dat van gebroeders van nassau??
daar heb ik ooit eens een foto naar toe gestuurd met de vraag voor advies. ik kreeg als antwoord: slecht beslag, slechte hoefsmid, ijzers er onderuit ging niet goedkomen en biotine had geen nut en schoenen waren waardeloos en slecht voor de pezen en dergelijke. + een lijstje met "hun" hoefsmeden.
ow![]()
![]()
maar goed dat je dat even laat weten dan![]()
Daar sta ik dan met mijn goede gedrag![]()
ik ga mijn best doen in de hoop dat ik het dan goed doe.
Tijd zal het me leren denk ik.
ZZonneglans schreef:Aan de kunde van Van Nassau hoef je niet te twijfelen hoor. Kan zijn dat hij zegt wat jij niet wil horen. Ik volg het topic nog even, want ben echt benieuwd hoe dat zit met die rode ui. Heb je dat ook gevraagd aan Van Nassau?
quartel schreef:Mijn ruin is nu ongeveer 4/5 weken geleden voor het laatst beslagen.
Het ziet er al weer uit of het 12 weken geleden is gedaan.
Daarbij komt dat hij alweer een ijzers los heeft zitten vandaag,
wat betekend dat er weer nieuwe nagelgaten bij gaan komen![]()
nancyimka schreef:Ik doe 1 liter water 1 kilo uien (dat pureer ik helemaal) en een kilo suiker (meestal iets meer dan word het dikker) door elkaar heen even laten rotten en dat op haar hoefjes smeren. Stinkt verschrikkelijk maar schijnt goed te zijn. Dus ik had idd wel al gehoord van smeren met uien allen op een andere manier als jij deed. Verder heb ik ook al kerabol gebruikt biotine en heel veel smeerseltjes niks helpt. Maar mijn paardje is dan ook wel gronische bevangen en heeft daardoor ook geen goeie hoefjes dus dat is niet echt eerlijk om dat te vergelijken met een gezond paard
quartel schreef:Dressage4U ....ok wat jij nu ziet is het volgende.
Mijn ruin is toontreder en ondertreder....zijn ene voet groeit stijl af en de adere groeit plat af.
Toen ik hem kocht had hij de ijzers nog een maat kleiner dan de ijzers die hij nu krijgt.
Ik ben het helemaal met je eens dat hij er nu echt niet fijn op staat, maar het word ook lastig als hij zijn ijzers blijft verliezen.
Maar deze zelfde smid heeft mijn merrie jarenlang perfect verzorgt.....dat maakt de situatie ook wat lastig.
Maar dat neemt net weg dat ik wel op zoek ben naar een smid die beter bij dit paard aan sluit.
Dressage4U schreef:quartel schreef:Dressage4U ....ok wat jij nu ziet is het volgende.
Mijn ruin is toontreder en ondertreder....zijn ene voet groeit stijl af en de adere groeit plat af.
Toen ik hem kocht had hij de ijzers nog een maat kleiner dan de ijzers die hij nu krijgt.
Ik ben het helemaal met je eens dat hij er nu echt niet fijn op staat, maar het word ook lastig als hij zijn ijzers blijft verliezen.
Maar deze zelfde smid heeft mijn merrie jarenlang perfect verzorgt.....dat maakt de situatie ook wat lastig.
Maar dat neemt net weg dat ik wel op zoek ben naar een smid die beter bij dit paard aan sluit.
Dan nog vind ik dat er beroerd hoefbeslag onderzit. Er zijn vele paarden met ongelijke voeten maar dan nog hoort er geen te klein ijzer onder te zitten.![]()
De van Nassau's zullen dit ongetwijfeld ook zeggen.