Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

morelia

Re: Ervaringen hoefschoenen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:46

Mijn ervaring met renegates is ook goed het is een mooie lichte schoen die niet uit zal gaan. Ik heb ze een tijdje mogen testen. Mijn paard heeft ook 1 wat plattere voet en daar ging hij wel telkens iets draaien. Ik heb ook op maat gemaakt schoenen van Smit, maar die zijn erg zwaar en log en niet geschikt voor langere afstanden. Ik hoop dat je het afstellen nog onder de knie krijgt anders zou ik ze toch terugsturen. Misschien kan je eens informeren of Smit ze van wat lichter materiaal kan maken voor lange afstanden? Dan heb je een schoen die gegarandeerd past.

Succes!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 20:51

Ik snap op zich het afstellen wel en heb de schoen strakker gezet, maar volgens mij is het deel rond de hoefbal dan gewoon nog te ruim als hij op z'n strakst staat. Het probleem is dat ik ze niet kan uitproberen, want als je ze eenmaal gebruikt hebt kun je ze niet meer terugsturen. Ik moet dus eerst weten of ze nu goed zitten of niet (volgens mij niet dus).

Ze zijn zeker wel lekker licht en verder lijkt het mij een ideale schoen. Maar gezien het feit dat de zoolmaat WEL past (en de rest niet) is het model misschien niet geschikt voor haar.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 12:11

Dat vrees ik dan ook, hij zal vast gaan draaien. Wat balen zeg! Dan zal je enige alternatief waarschijnlijk op maat gemaakte schoenen zijn. Ik zat met het zelfde probleem voor endurance wedstrijden met stenige paden. Ik heb dat uiteindelijk toch opgelost met een aluminium ijzer voor slechts 2 weken en dan er weer af maar dat is voor jou waarschijnlijk geen optie.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:54

Nouja er zijn gelukkig nog andere hoefschoenen die ronder zijn of een wide versie hebben(Easyboot glove o.a., Cavallo is ronder geloof ik).
Maar dit is wel erg balen!

Voor mijn verzorgpaard zijn we ook opzoek naar hoefschoenen namelijk, maar hij heeft ook er ronde hoeven, eigenaaresse had wel renegades op het oog..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 06:53

Ik heb contact met de verkoper gekregen en heb foto's opgestuurd van hoe de schoenen nu zitten. Hopelijk komt hij er snel op terug, want het gaat mij zo allemaal veel te lang duren. Ik vind het dure krengen en als het dan niet goed is, wil ik ze natuurlijk wel ruilen (dat zou kunnen namelijk als ze niet passen).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:09

Kan je met de Easyboot epic ook goed door de sneeuw rijden, of heb je dan meer aan de Grip? (Ik kan de Grip alleen op engelse sites vinden en niet in NL. Nou bestel ik graag niet in buitenland ivm. eventueel terug zenden) Edit: ik zocht even verder... Gevonden op een nl site, maar daar staat: alleen gebruiken in modder ed. Het is voor mijn shetje die ik van de winter wel graag voor de kar wil zetten. Uiteraard gaan we niet als het spekglad is, maar wat blubber zal er toch wel liggen op de weg..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:31

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:11

Voor extra grip heb je studs die je erin kunt draaien, bij Cavallo kun je ze bijbestellen en ook bij de renegades, lijkt me dat het bij Easyboot ook kan, ze zijn een stuk kleiner dan stiften dus de hoef komt niet gekanteld oid, je draait er ong 6 in, per hoefschoen verschillend volgens mij...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 06:33

Je bedoelt in de zool? Ik zie daar niets zitten waar je iets in kunt draaien?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:37

Ja het kan wel.. Denk dat je dan gaten moet gaat prikken? :D
Afbeelding

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:15

Volgens mij moet je dan Renegades aanschaffen waar die studs. of de mogelijkheid daartoe, al voorgeboord zitten. Zo had ik het indertijd van de USA site begrepen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:31

De foto zijn easyboots, waar studs in zitten. Er zijn ook studs voor easyboot te koop, maar geen gaten voorgemonteerd? Krijg mijne deze week binnen, dan zal ik het zien..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:33

Vanmorgen de easyboot epic binnen gekregen voor mijn shet, de maat was goed alleen ze zaten te hoog. Ze heeft nu een beurse/ingedeukte plek bovenaan haar hoefje. Kan natuurlijk komen omdat haar hoeven te kort zijn! En de gaiter was te hoog, waardoor hij op de kogel zat, na wat friemelen zat hij onder haar kogel, wel er tegenaan maar had ik het idee dat ze niet helemaal lekker liep.
Ik stuur ze terug, maar kan voorstellen dat ze voor grotere pony's en paarden wel goed zitten!

Edit: Heeft iemand ervaring met de Boa hoefschoen? Op de site wordt al maat aangegeven: #00; wijdte 89 - 98 mm, lengte 101 - 111 mm. maar mijn shetje heeft wijdte 9,0 en lengte 9,6...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:35

xSCWx je kunt, afhankelijk van hoe ver je wilt gaan natuurlijk, een kleinere gaither erop monteren en de schoen aan de voorkant lager maken door er 'n stuk uit te snijden.
In het centrale topic zijn wel mensen die hier ervaring mee hebben. :j

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:37

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:53

Hoefschoenen voor shetty's zijn er nog niet veel, meestal net te groot en met name de lengte, van F.R.A. Cavallo zijn ze onderweg....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 08:01

Specialmoon ik ga je topic even lezen.

Ondertussen zit ik nog steeds te balen hier, met niet passende schoenen, een paard met nog steeds (soms ) gevoelige hoeven, een stalrit op komst (die ik met hoefschoenen had willen rijden maar dat gaat dus nu niet) en het contact met de verkoper schiet ook niet bijzonder op. :( :( :(

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:25

HannahFrouk, bij wie heb je de hoefschoenen gekocht?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:19

@gimli, ik kon er aan de bovenkant niks af halen want de klip die je dicht duwt zat helemaal tot boven- en daar kreeg ze ook die beurse plek van.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:58

Hannah weet je zeker dat de schoenen niet passen? Ik heb ze zelf ook en de achterkant hoeft helemaal niet zo strak te zitten hoor, je moet er echt nog twee vingers tussen kunnen doen aan de voorkant. Heb je eventueel een foto van je paard met de hoefschoenen aan?
Er zijn ook extra korte renegades, de "cutback" ik weet niet of daar alleen de zool korter van is of dat de vorm ook anders is? MIsschien is dat een optie voor jou paard die zijn speciaal voor paarden met ronde hoeven. Heeft jouw paard wel lage hielen? Want dat is wel een van de voorwaarden voor een goede pasvorm van de renegades.

Edit: Ik heb de test van de "huf-schuh-shop" gelezen, daar zie je hoe ze de renegade korter maken, dit is alleen de zool, deze test telt 29 pagina's in het duits, maar hier staat erg veel info over het afstellen en over voor welke hoef-vormen de renegade geschikt is. Misschien heb je iets aan de info uit deze test?

http://www.huf-shop.de/acrobat/Renegade ... u_Volk.pdf

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:20

Delphi2, zou jij een keer bij mijn jonkie willen kijken of hij geschikte renegades voeten heeft?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:00

Tuurlijk Odi, (ik was donderdag nog bij je in de buurt ;-) maar ik kom wel een keertje langs hoor.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:12

Heb je in het bos gereden?
Zo ja, hoe was het met de dazen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 18:32

Delphi2 schreef:
Hannah weet je zeker dat de schoenen niet passen?

Nou 100% zeker weet ik het niet, ik heb een heleboel foto's opgestuurd en het was wel de conclusie van de verkoper. De zool past wél maar de rest niet goed en dan staat hij op z'n strakst afgesteld.

Het is de bedoeling dat hij er zelf nog even naar kijkt, maar dat schiet dus nog niet op.

Odi , ik noem liever geen namen, heb ik een hekel aan.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:45

@Odi, Toen het nog droog was waten er wel dazen maar geen hele zwermen.aatsye dtukje hadden we regen dus geen daas meer gezien.