Al 8 maanden kreupel, oorzaak onbekend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:01

Misschien moet je eens voor een diagnose naar de Balingehof gaan. Monya heeft rontgenogen en ziet heel gauw waar het pijnpunt zit. Ben nog steeds blij dat ik mijn paard daarheen gedaan heb ter revalidatie, ik heb dr goed weer terug gekregen. Oosterstreek, waar de Balingehof zit, is trouwens bijna naast de kliniek in Wolvega. Zie www.balingehof.nl.

Cassidy

Re: Al 8 maanden kreupel, oorzaak onbekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:06

Je zei dat je paard kraakbeenontstekinghad...heb je het al eens geprobeerd met een voedingssupplement, Chondroitine/Glucosamin Complex oid?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:12

Als ik het zo lees zou ik persoonlijk bekijken of je paard niet scheef is / recht richten (o.a. ook omdat je paard links op de volte kreupel is).. zou wellicht een goedkopere manier kunnen zijn om het probleem aan te pakken?
http://www.paardenbegrijpen.nl/symptomen-gevolgen

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:05

Cassidy schreef:
Je zei dat je paard kraakbeenontstekinghad...heb je het al eens geprobeerd met een voedingssupplement, Chondroitine/Glucosamin Complex oid?

Ja :j Ze krijgt elke dag glucosamine in poedervorm en nog iets in druppels (20 ml per dag) wat de zelfde samenstelling heeft als wat de DA in het gewricht heeft gespoten.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:13

joenohoe schreef:
Misschien moet je eens voor een diagnose naar de Balingehof gaan. Monya heeft rontgenogen en ziet heel gauw waar het pijnpunt zit. Ben nog steeds blij dat ik mijn paard daarheen gedaan heb ter revalidatie, ik heb dr goed weer terug gekregen. Oosterstreek, waar de Balingehof zit, is trouwens bijna naast de kliniek in Wolvega. Zie http://www.balingehof.nl.

Dank voor het compliment: even ter aanvulling: na een diagnose nemen wij een paard ter revalidatie aan op basis van no cure no pay. Dat is wel wat anders dan dure dierenartsen, klinieken etc. waarbij het altijd betalen is, ook al worden ze niet beter.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 08:37

Dit verhaal heb ik zo ongeveer ook gehad met mijn new forest pony.
Wat gek dat er niets uit de echo's en foto's komen?
Little liep heel erg kreupel. Ze ging met één kant (rechtsvoor) byna op haar knie zitten.
Hoe oud is jou paardje als ik vragen mag? Little is op dit moment 21. Oud dametje dus al.
Het was géén hoefbevangen
Het was géén peesblessure
En ze had zich niet verzwikt.
Dus voor ons bleef hetook maar een raadsel.
Uiteindelijk foto's laten maken, waarby er bij ons wel voldoende informatie uitkwam.
Hoefkatrolontsteking/beschadigd/versleten (oliebol!)
Let op: Die kan er wel zijn als het niet op de foto te zien is :7
Dat betekende voor mijn ouders dat ie weg moest, naar een paardenrusthuis. Maar dat vond ik dus effe niet nodig, want het was mijn eerste pony en die ging niet van me weg. Dus toen die tijd een heel drama erover gehad. Uiteindelijk mocht ze blyven. Ik kon er dan wel haast niet meer op rijden. Ze stond nog op ijzers, hebben we speciaal beslag tussen gedaan. Dat hielp iets, maar nog niet veel..
Later hebben we bedacht die pees door te laten snijden operatief, maar omdat ze zo oud is hebben we toch dat risico maar niet genomen. Nu is ze gezelschap/kinderpony! Ik kan er tegenwoordig in haar goede momenten buitenritjes mee maken en lekker in het weiland rommelen. Ik rijd er haast geen wedstrijden meer mee, daar heb ik nu Litano voor:)

Ik hoop dat je erachter komt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:22

Mijn gevoel blijft zeggen dat het in de schouder zit.
Heel veel succes!

Memss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 18:47

gohya schreef:
Mijn gevoel blijft zeggen dat het in de schouder zit.
Heel veel succes!

Stiekem denken we dat zelf ook. Met dat gevoel gingen we ook naar de kliniek. Maar de arts was er dus van overtuigd dat het lager zat.

We gaan binnenkort naar de osteopaat, hopelijk schieten we daar iets mee op.

Ze is trouwens 6 jaar ;)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:55

Kan iemand mij vertellen hoe dit is afgelopen? Mijn paard heeft eenzelfde soort probleem

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:38

Hier ben ik ook erg benieuwd naar.