Advies gevraagd: veulen kreupelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: Advies gevraagd: veulen kreupelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:17

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:49

zou het niet in de rug kunnen zitten?Ik vind haar voor ook beroerd lopen eigelijk.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:41

Ja voor is het ook niet oke zo ver als ik kan zien. Dierenarts weet ook geen raad meer?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:50

Die staart houd ze zo raar,echt die kont soort van ingetrokken oren naar achteren.Lijkt wel een rug probleem?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:54

Ik heb er geen ervaring mee, maar is het niet een idee om een osteopaat ofzo der bij te halen ? Als der heup scheef staat kan die dat wel recht zetten volgens mij. Mijn pony heeft ook scheve heupen gehad en die is behandelt door annemarie groenveld.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:36

O wat apart, ik heb nog niet eerder iemand over de mogelijkheid gehoord dat het haar rug zou kunnen zijn, de DA had het alleen maar over haar heup.. Goh.. En die zeiden ook dat zij er verder eigenlijk niet veel mee konden..

Uhm.. tja dat is het probleem een beetje: de eigenaar heeft het eigenlijk al opgegeven en is van plan om haar weg te geven als iemand er interesse voor heeft. Die gaat er dus zeker weten niet mee verder dokteren. :\

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:14

Ik heb het filmpje gezien en ik denk dat er toch bestwel wat aan de hand is met der..

Je wou haar toch zelf overnemen?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 15:16

Dat weet ik nog niet, eigenlijk zit ik helemaal niet te wachten op een eigen paard maar ik moet wel ìèts doen. Ik kan haar zo niet aan haar lot overlaten natuurlijk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:06

Wat ik me ineens afvraag...is ze heel erg de hoogte ingegaan dit jaar ( nou ja vorig jaar) ?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 18:07

Nee niet echt. Ze is al ontzettend klein geboren en ze is nu nog steeds in verhouding met andere 1-jarigen volgens mij best klein. Hoezo?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:15

Kijk eens op www.icreo.com
Als het de heup/rug is kan een goede osteopaat hier hel veel in betekenen. Kosten zijn rond de 60,-- dacht ik. Misschien is dat voor jou/de eigenaar nog te overzien?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:25

Waar ik nog aan denk is de kniebanden...
Zit er geen vocht in de knie (dit is moeilijk te zien of te voelen, ook voor de d.a.)
Met een scan kunnen ze vaak wel zien of dat het geval is. Ik vond de kosten van de scan wel meevallen.
Vind haar wel erg kreupel en daarom denbk ik daar ook aan.
Als het in de heup of rug zou zitten, zou een d.a dit toch moeten kunnen voelen?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 18:52

Nee de heup dachten hun zelf ook aan en konden ze blijkbaar niet voelen. En over de rug hebben ze het bij de DA niet eens gehad. Ik heb inderdaad al een paar osteopaten gemaild met de vraag of ze hier iets mee konden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:56

hebben ze ook nog een buigproef gedaan?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:00

Nope :=

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:05

Wij hebben een jaarling gehad die ook zo liep, hij had een gebroken bekken. Met stalrust is hij weer compleet genezen. Dit was niet te scannen/röntgen, maar is ontdekt door een intern onderzoek.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:07

Oh bah :\
En hoe snel daarna hadden jullie die prognose? Want het was in oktober en als zoiets nu nog eruit zou komen zou ik erg bang zijn voor vergroeiingen :=

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:21

jeetje, ze loopt echt beroerd. lijkt idd wel een rug probleem ook lijkt ze van voor niet uit haar schouder te kunnen bewegen. maar kan ook komen door blokkering uit dr rug.

ben benieuwd of er een osteo snel terug mailt!!

Hoop dat er een passende oplossing gevonden word voor dr.. een eerlijke oplossing wel te verstaan..

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:35

We hadden de prognose na een week of 3, omdat we eerst niet konden zien waar het zat. Hij is ingespoten (ontstekingsremmer etc) en heeft 2-3 maanden stalrust gehad. Toen hij weer wat mocht bewegen, was hij eerst heel scheef (zijn billen en heup), maar na een paar maanden was hij weer helemaal recht.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:13

Is volgens mij duidelijk een probleem in de knie,evt de heup.Ze heeft problemen om dat been naar voren te brengen dus zit het in het bovenste deel van het been.Aangezien er op RX niets te zien was zal het een weke delen-letsel zijn.Dit kan men niet zien op rx.Met echo kan men deze problemen evt in beeld brengen.
Ziet er wel echt niet goed uit.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 00:28

Ik heb het topic even doorgelezen, super dat je er wat voor wil doen! Arme kleine beestje! Maar ik kan wel zeggen dat ik eigenlijk wel schrok van het filmpje. Net of ze helemaal in de knoop zit, het lijkt alsof ze haar kont naar beneden trekt en dan dat nekje er zo op.. Niet de wil om echt even te gaan lopen. Je zou er inderdaad een ostheopaat bij kunnen halen. Laat je nog even weten als je wat nieuws hebt? Ben wel benieuwd.

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 06:02

Ik ben ook wel benieuwd hoe t nu is... Hoop dat ts nog wat nieuws kan laten horen :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:49

Hoi, ik heb even niet kunnen reageren omdat we thuis geen internet (en telefoon) meer hebben (KPN=bedankt) := Tot 5 april zal ik dus ook niet (vaak) meer kunnen reageren.

Nou ik heb nieuws.. :\ Naar mijn idee het ergste dat kon gebeuren is gebeurd. Ze is verkocht. Aan een handelaar, voor 100,-. Donderdagmiddag hebben mijn zusje en ik haar nog helemaal opgepoetst en bijgeknipt. Gisteren (zondag) komen we weer bij de paarden... Isa weg. In eerste instantie dacht ik dat hij haar had laten inslapen. Wàs dat maar gebeurd..dan had ze nu in ieder geval rust.
Ze is hier in de buurt verkocht, aan een grote handelaar die in Manege den Esch staat. Ik zag haar gisteren al in de wei staan voor de manege. Die handelaar had haar in eerste instantie gekocht voor de slacht, zei de eigenaar. Maar toen hij het papier erachter zag veranderde dat, hij wil er nu mee gaan fokken. (Alsof dat kan als ze er zo bijloopt := ) Mijn hart is echt gebroken, ik moet nu de tranen weer tegenhouden, gisteren zat ik er echt helemaal doorheen. Ik had zò graag willen proberen om er nog wat van te maken, en wat nu? Zo'n handelaar gaat er echt niet weet-ik-het-hoeveel geld insteken denk ik.. Ik had al met een osteopaat contact gehad maar wilde graag contact met Annemyke Kingma, aangezien ik zulke goede dingen over haar lees. Ik was aan het wachten op een telefoonnummer van haar van een andere bokker, en als internet er niet uit had gelegen had ik haar waarschijnlijk al gebeld en een afspraak gemaakt..

Terugkopen heb ik ook al aan gedacht, maar eigenlijk kan dat niet. Ten eerste zal ik voor haar waarschijnlijk meer dan 100,- moeten betalen. Plus de behandelkosten, plus de onderhoudskosten. Mijn salaris is geen vetpot.. bovendien weet ik dan nog niet eens of ik haar aan het einde van de rit niet alsnòg moet laten inslapen. En ten tweede wil ik heel graag het geld dat ik nu heb achter de hand houden voor als de eigenaar beslist om een van de andere paarden te verkopen. Er zijn er twee die ik nu al 9 jaar ken en die kan ik ècht niet missen, daar ben ik zo ontzettend aan gehecht.

Pff..het nadeel van paarden van een ander verzorgen wordt even heel hard in mijn gezicht gedrukt. Het enige dat ik kan doen is hopen.. dat de huidige eigenaar er op een normale manier mee omgaat, dat ze een mooi leven tegemoet gaat, een goed baasje krijgt die van haar houdt en goed voor haar zorgt... :'(

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:45

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 14:21

Ik ben in de bibliotheek even op internet gekropen en dit keer met veel beter nieuws! Ik heb haar overgekocht! Ik heb de vorige eigenaar nog niet weten te bereiken, om te vragen of ze (natuurlijk tegen betaling) gewoon weer bij de paarden mag staan. Ik ben zo blij! Afgelopen nacht de halve nacht wakker gelegen..piekeren.. Tot ik besloot dat ik dit echt niet kon laten gebeuren. De handelaar wilde het dubbele van wat hij voor haar betaald heeft..voor die 3 dagen dat ze bij hem in het land heeft gestaan.. banketstaaf, maargoed ik heb haar! Ik ben al even gauw bij haar langs geweest en ze hinnikte meteen. Ze stond op een ontzettend klein stukje, zonder water.. Ik zal blij zijn als we haar straks gaan ophalen aan het eind van de middag. En Annemyke Kingma heb ik ook al gebeld, alleen die was ook niet bereikbaar. Dus zometeen nog even een keer proberen en dan zo snel mogelijk een afspraak!

Uiteraard hou ik in mijn achterhoofd dat ik haar uiteindelijk misschien alsnog moet laten inslapen, maar zo kan ik haar tenminste een kans gunnen! Ik ben helemaal blij! :D

FaberSmid, mag ik vragen wat je bedoelt met je bericht?