Hoe heel dik paard met pijn beweging geven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:15

hestejente schreef:
Met een wattes? En wat voor therapeut is dat?

Je kunt googlen op 'lecherantenne' ;) Mijn therapeute is homeopate en gebruikt de Lecher en ook een Biotensor om de oorzaak van een probleem te achterhalen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 12:29

Hmm... en hebben alle homeopaten zo'n antenne? Of moet ik op zoek naar een holistisch arts? Heb jij ook een reguliere veearts naar je paardje laten kijken singasong?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:36

hestejente schreef:
Hmm... en hebben alle homeopaten zo'n antenne? Of moet ik op zoek naar een holistisch arts? Heb jij ook een reguliere veearts naar je paardje laten kijken singasong?

Nee, hebben ze zeker niet allemaal.

De reguliere geneeskunde geloof ik niet meer zo in, te veel verkeerde diagnoses/ behandelingen gehad bij mijn dieren. Ze behandeld mijn dieren al meer dan 3 jr. Ik bel alleen nog een DA voor echt acute gevallen.

Waar woon je ergens?

sammie18

Re: Hoe heel dik paard met pijn beweging geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:41

Ik heb niet alles gelezen, maar een te dik paard met pijn beweging geven is lastig, ik zou gaan zwemmen met hem maar daar ik het weer niet echt meer voor. Ik heb met mijn paard met zijn peesblesure 5 weken gezwommen, ze kunnen hun energie kwijt, de spieren zijn flink aan het werk, het is onbelast werk en de bloedsomloop versneld en de benen worden direct gekoeld.

Er worden goede resultaten mee geboekt maar is doorgaans heel prijzig. Ik ben geweest in renswoude, zij hebben een zwemvijver voor paarden en dan erop en dan het koude water in.

Mocht je meer info willen hebben stuur dan even een pb. Dan stuur ik je even wat gegevens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 12:49

singasong schreef:
Waar woon je ergens?

In Amersfoort, en mijn paard in Soest.

sammie, Renswoude is wel heel erg uit de buurt... mijn paard is gek op zwemmen maar voordat ik hem het water in duw zou ik graag eerst willen weten wat hem mankeert :)

Lieksquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:55

Wat zielig! Waarneer komt die bloeduitslag? Je bent zeker erg nerveus! ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 13:21

Ehm... de resultaten van het bloeduitslag heb ik hier afgelopen woensdag neergezet...

nenalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:35

Kan het niet zijn dat hij op eieren loopt?
op zijn straal..? :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 18:44

Nee, het gevoelig lopen is veel minder geworden. Het is er nog wel, maar hij zet zijn voeten weer veel normaler neer.

Vorig jaar heeft hij last gehad van één van zijn stralen, dat gaf hij toen duidelijk aan. Nu reageert hij nauwelijks, dus ik denk niet dat het daar zit. Hij heeft brede stralen, en geen ijzers.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:49

Hoe ga je het aanpakken met afvallen? Alle paarden die te dik zijn zijn gevoeliger voor hoefbevangenheid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:57

Weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen flauw idee hoe en in hoeverre ik hem kan belasten.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:17

hestejente schreef:
Weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen flauw idee hoe en in hoeverre ik hem kan belasten.

Wel enig idee hoeveel het paard eet? Het is een IJslander toch? Ik heb ook IJslanders en weet wel dat sommige types echt onder de easy keeper vallen. Ik heb er een die gewoon netjes op gewicht blijft en een ander die ik echt goed in de gaten moet houden. Hier werkt een rantsoenberekening ( ook ruwvoeranlayse) in ieder geval, maar vooral dus ook beweging, in jouw geval is beweging nu nog een punt omdat je nog niet weet wat er mis is.
Heb je een meetlint voor gewicht? Dat is een handig hulpmiddel.
Mijn IJslander van 1.33 ( de moeilijk op gewicht te houden pony, die snel dik wordt) is met lint ongeveer 340 kilo. Mijn andere IJslander die veel beter op gewicht is te houden is met lint 347 kg maar is wel een stukkie groter, die schat ik op 1.44 schofthoogte.
Belangrijk bij jouw paard is ook de nek, zit er een harde manenkam?
Misschien heb je hier wat aan. http://www.bluecross.org.uk/web/site/fh ... tarted.asp

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 08:56

Ik weet dat mijn paard te dik is. Vorig jaar was hij ook te dik en is in de winter netjes weer afgevallen. Een harde nek heeft hij niet, daar ben ik erg alert op. Wij hebben prima hooi, momenteel krijgt hij ook nog gras en iedere dag een halve voerkoek. Daar doet hij het prima op sinds ik hem heb. Juist doordat ik hem in augustus rigoreus op dieet had gezet is hij ziek geworden.

Qua beweging zal het aan hemzelf niet liggen, vrijdag ging hij er in een galoppie vandoor _-:( <3 Alleen ga ik dus niet te veel doen met een paard dat voor niet lekker loopt en nu ook nog achter een dik been heeft :roll: