Wat ook wel helpt om de hoeven te laten groeien, is speciaal hoefvet.
Een nadeel bijvoorbeeld mijn pony schuift er makkelijker mee uit (ja nu kan je zeggen, maar je kan er kalkoenen indoen, maar dat doe ik niet
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Maeh schreef:Niet de mensen van paardnatuurlijk.nl kijken alleen in hun eigen straatje, júllie kijken alleen in je eigen straatje. Je bent gewoon opgegroeid met de impressie dat hoefijzers doodnormaal zijn en dat je er een paard in de meeste gevallen goed mee doet.
Ik heb absoluut een ideaalbeeld maar dat kan ik onderbouwen. Er zijn te veel mensen die hoefijzers beschouwen als dé oplossing als er een probleem is, zonder er echt bij stil te staan dat er ook andere opties zijn.
Citaat:Niet de mensen van paardnatuurlijk.nl kijken alleen in hun eigen straatje, júllie kijken alleen in je eigen straatje.
Anoniem schreef:houd je paard lkkr bloodsvoet! zonder ijzers
paarden kunnen makkelijk over de weg lopen zonder ijzers hoor!
Maeh schreef:Dat laatste is inderdaad heel jammer, Horseware. En ik moedig dat absoluut niet aan. Mensen die koste wat het kost natuurlijk willen bekappen, rare methodes beoefenen en daarmee de hoeven van hun paard verpesten. Maar nogmaals: over natuurlijk bekappen heb ik niets gezegd. Ik wijs alleen naar de onderzoeken over de nadelen van hoefijzers.
En Focussed, ik heb goed gelezen hoor. Bij jou zijn ijzers nog steeds dé oplossing voor een probleem. 'Daar waar nodig' vind ik sowieso erg vaag.
my_precious schreef:Anoniem schreef:houd je paard lkkr bloodsvoet! zonder ijzers
paarden kunnen makkelijk over de weg lopen zonder ijzers hoor!
ik ben dat niet helemaal met je eens, ik heb 1 paard die sinds 3 wkn op ijzers (voor) staat omdat zijn hoeven gewoon afbrokkelden en te hard sleten terwijl ik af en toe maar op de weg rijdt en dit paard staat normaal altijd zonder ijzers.. blote voeten dus.
mijn andere paard kan niet op blote voeten die heeft niet zulke sterke voeten en heeft rondom ijzers.
ik ben natuurlijk ook wel voor natuurlijk houden van de hoeven maar soms kan het gewoon echt niet anders.
Focussed schreef:Poeh, te droge hoeven en dan aanraden om ze te vetten, zodat er helemaal geen vocht meer in kan? Ik zou ze eerder dagelijks afspuiten
Oliiviia schreef:Focussed schreef:Poeh, te droge hoeven en dan aanraden om ze te vetten, zodat er helemaal geen vocht meer in kan? Ik zou ze eerder dagelijks afspuiten
Tja, als ik de hele beschrijving geef hoe ik mijn pony haar hoeven invet, dan kan ik lang blijven typen hoor.
Ik spuit haar hoeven eerst af en dan gaat er hoevenvet op
Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig
Citaat:Zou het niet zo kunnen zijn dat door de evolutie de hoeven gewoon niet meer zo hard zijn als dat ze vroeger waren?
Oliiviia schreef:Focussed schreef:Poeh, te droge hoeven en dan aanraden om ze te vetten, zodat er helemaal geen vocht meer in kan? Ik zou ze eerder dagelijks afspuiten
Tja, als ik de hele beschrijving geef hoe ik mijn pony haar hoeven invet, dan kan ik lang blijven typen hoor.
Ik spuit haar hoeven eerst af en dan gaat er hoevenvet op
Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig