paard loopt slecht zonder ijzers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: paard loopt slecht zonder ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:37

Maar houdt er rekening mee dat het per paard verschilt en heb geduld. Zorg dat je alles rustig opbouwt, asfalt hebben ze vaak niet echt veel problemen mee, maar steentjes e.d. moet je toch wel proberen te ontwijken in eerste instantie. Begin dus met enkel stappen over het asfalt en afwisselend in de berm en op het asfalt rijden. Bouw dat dus goed op, als dat goed gaat, ga je korte stukjes draven en dat weer uitbreiden. Als ze echt gewend zijn dan raad ik je aan om regelmatig lekker flinke stukken te draven, daar worden de hoeven alleen maar sterker van :j.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:17

Moderatoropmerking:
Ik heb een hoop offtopicreacties verwijderd. Het topic gaat weer open. Maar hou het netjes ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:36

Hyppolyte, wie laat je nu de hoeven bekappen van je paardje?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:00

@secretlin, ik laat mijn paard gewoon bekappen door mijn eigen hoefsmid (TB), ben ook altijd erg blij met hem :j, hij zet ze namelijk niet zo belachelijk hoog op hun poten zoals je dat soms wel eens ziet. Hij volgt dus eigenlijk ook de natuurlijke stand van de hoef. Dus ik ben ook niet per se voor NB, TB werkt evengoed wel, maar ben gewoon niet zo voor ijzers als het niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 19-02-10 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:40

Moderatoropmerking:
Ik heb opnieuw offtopic berichten verwijderd. Graag ontopic verder.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:51

ik had mijn paard ook zo'n 4 jaar op ijzers, maar heb ze er nu ook af gehaald. mijn paard liep eigenlijik geen dag erna slecht. De voorhoeven zagen er niet zo goed uit.. maar gaat nu al steeds beter. Over een paar weekjes zal het wel helemaal goed zijn. Ben erg blij dat de ijzers er nu af zijn.. kunnen de hoeven weer zelfstandig groeien.

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:47

Ik ben het met aantal eerdere reactie eens dat een blik op site hoefnatuurlijk.nl een inzicht kan geven. Wellicht kan de TS op die pagina een hoefsmid vinden die eens naar haar paard wil kijken en zien wat de mogelijkheden zijn. Wat mij betreft zijn ijzers niet noodzakelijk en zijn andere oplossingen beter.

Het is inderdaad soms moeilijk om je eigen pad/inzicht te volgen als die totaal indruist tegen de gevestigde orde, maar als je ergens in geloof, moet je gewoon je rug recht houden en er voor gaan. Kijken of het op een andere manier beter kan is nooit een slecht experiment, wat de uitkomst ook moge zijn.

Ik wens nog jarenlang plezier van je pony op blote voeten.