En hoe is bijvoorbeeld de balans. Vind het paard het makkelijker om het ene been op te tillen dan het andere? Zet het paard het niet opgetilde been dan helemaal onder het lijf om maar te kunnen blijven staan. Zo ja kan dat zeker nog uit de rug of heup komen.
davyloveyou
Geplaatst: 10-01-10 17:58
is de hoefsmid misschien iets te hard handig? dat dat haar dus pijn doet?
KarminaP
Geplaatst: 18-01-10 19:18
Pasta hielp bij een van mijn paarden niets. Hij is 3 jaar en er moesten voor de eerste keer ijzers onder. Hij trapte keihard met zijn achterbenen, echt om de hoefsmid te raken. Gelukkig heb ik een super hoefsmid met engelengeduld. Na een half uur probeerde mijn paard nog steeds te trappen naar de hoefsmid. Deze had al een trap gekregen op zijn hand maar bleef toch bijzonder kalm. de hoefsmid haalde een lang (zacht) touw uit de auto met een lus aan en legde deze rond de hoef van mijn paard. Paard begon als een gek te trappen. hoefsmid had het uiteinde van het touw vast en spande het een beetje op. Met als gevolg dat mijn paard nog harder begon te trappen. dit duurde zo een tien minuten en plots stopte mijn paard met trappen. Hij heeft nooit meer getrapt naar de hoefsmid. De hoefsmid heeft hem ook nooit pijn gedaan.
Het is al helemaal goed gekomen. De smid is dus vorige week geweest. Ze heeft een halve dosis gehad. Ze was zo braaf als wat en hij was binnen een minuut klaar (hij moest nog 1 achterhoef doen). Wel toen hij haar voet oppakte zag ik haar denken van: zal ik het doen of niet?? Ze wou misschien even een schijnbeweging maken. Hij waarschuwde haar met z'n stem en opeens was het klaar en ze was zo mak als een lammetje. Volgende keer een kwart dosis voor de zekerheid maar ik denk dat ze nu wel door heeft dat het niks engs is en dat ze zich ook moet gedragen. Verder is het een hele geschikte man, ook totaal niet hardhandig of iets dergelijks en heel voorzichtig dus daar kan het niet aan liggen.