Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FaberSmid schreef:Helaas is het net als bij engels, dat de show belangrijker is dan de uitvoering. En die show die meters meer sliden alleen met sliding plates mogelijk. Een paard met een verdere sliding stop, zal automatisch een beter beoordeling krijgen omdat de show beter is.
Romkabouter schreef:Dat kan ik.
Als je techniek goed is krijg je een goede beoordeling, als je dan ook nog spectaculiar rijdt krijg je een betere beoordeling.
Plates zijn om de techniek te uit te breiden en te verbeteren.
De techniek is niet alleen de stop zelf. Ook de rundown moet goed zijn.
Professor schreef:Als ik het goed begrijp, krijg je de meeste punten wanneer het technisch in orde is.
Professor schreef:Maar dat plates de techniek verbeterd???
Daar snap ik niets van.
Kan me voorstellen dat wanneer de techniek goed is, dat de plates ervoor zorgen dat de paarden beter glijden. (ken me niet uit in de Western vaktaal)
Daardoor ziet het er iets spektuculairder uit?
Maar de techniek verbeterd toch niet, die is er, en daardoor is het niet gevaarlijk om met plates dat uit te voeren?
Professor schreef:FaberSmid schreef:Helaas is het net als bij engels, dat de show belangrijker is dan de uitvoering. En die show die meters meer sliden alleen met sliding plates mogelijk. Een paard met een verdere sliding stop, zal automatisch een beter beoordeling krijgen omdat de show beter is.
Doet me denken aan Hyperflexie....
Romkabouter schreef:Citaat:Dat hoeft niet. Zoals ik zei gaat het om het geheel. Met een middelmatige techniek kun je ook wel scoren als de andere onderdelen goed zijn.
Nee ik bedoel voor die slidingstop, de punten daarvoor, alleen daarvoor.
Niet de gehel proef, dat is mij duidelijk.Citaat:Als iets gemakkelijker gaat, kun je meer gaan concentreren op andere dingen. Kan niet moeilijk zijn om te begrijpen.
FaberSmid schreef:Ik snap wel wat Romkabouter bedoeld, meneer Professor probeert u het eens als beslag bij engels te zien. Laten we springen nemen, dan kan het paard mits de techniek van het springen en tussen de hindernissen goed is beter presteren door de grip van de kalkoenen.
Nu draaien we het om voor reining, dat de sliding plates de sliding plates "beter" mogelijk maken.
Professor schreef:FaberSmid schreef:Ik snap wel wat Romkabouter bedoeld, meneer Professor probeert u het eens als beslag bij engels te zien. Laten we springen nemen, dan kan het paard mits de techniek van het springen en tussen de hindernissen goed is beter presteren door de grip van de kalkoenen.
Nu draaien we het om voor reining, dat de sliding plates de sliding plates "beter" mogelijk maken.
Ik begrijp het niet, omdat er eerst geschreven wordt, de techniek is het belangrijkste.
En dan opeens wordt het makkelijker????
Dat met die kalkoenen is net het omgedraaide.
Dat had ik zelf in mijn hoofd, maar kan dat niet helemaal begrijpen.
FaberSmid schreef:Romkabouter zijn antwoord was zo gek nog niet, alleen niet duidelijk genoeg voor u. Mijn antwoord is eigenlijk geen correct western riding uitleg maar een vergelijk met engels omdat u het dan beter kan voorstellen en begrijpen.
FaberSmid schreef:Romkabouter was zelf toch ook een engelse ruiter, of nog steeds?