Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
website met natuurinformatie schreef:Omdat het jakobskruiskruid zeer giftige stoffen bevat, zoals strychnine, heroïne, cocaïne en morfine, zullen zoogdieren er niet van eten.
mysa schreef:Zeg FaberSmid, hoe kom je zo op het idee van dat kip/ei verhaal, je bent hoefsmid, zie ik in je profiel, heb jij dan niet in de meeste gevallen de ervaring dat een paard bevangen raakt, en pas weken, tot zelfs maanden (in het geval van mijn paard maar liefst vijf maanden) later, een verbrede witte lijn zichtbaar wordt?
Zahlina schreef:Hephaistos schreef:Krijg je dus als eerste de vraag: wat veroorzaakt hoefbevangenheid?
Zal er vast een paar vergeten zijn:
insulineresistentie
cushing
Stress
Te veel koolhydraten.
Te goed condite
Aan de nageboorte blijven staan (merries)
Bepaalde geneesmiddelen
Overbelasting
Ongeval/verwonding aan de hoef
Vergiftiging
Ik denk dat paarden best wel aanleg kunnen hebben voor hoefbevangenheid maar dat ze wel getrickerd moeten worden.
Hephaistos schreef:website met natuurinformatie schreef:Omdat het jakobskruiskruid zeer giftige stoffen bevat, zoals strychnine, heroïne, cocaïne en morfine, zullen zoogdieren er niet van eten.
Hephaistos schreef:Sorry FS, je woorden zijn niet groen?
Esther, strychnine is goed tegen de ratten toch?
EstherHegt schreef:FaberSmid schreef:Graag wel on topic blijven stelletje drugsbaronnen!
Mea culpa mea culpa mea maxima culpa.
OK on topic again, maar het was echt grappig de omschrijving van die PA's.
Enne ik ben dan wel een drugsbaronnesse zo wil ik dan voortaan ook wel aangesproken worden denk ik
Hephaistos schreef:Dat heet dan toch blowen?![]()
Esther: ik heb niet de hele website gelezen, maar als ik het goed heb is het risico dat je paard sterft aan vergiftiging door JKK veel kleiner dan wij allemaal geloven?
FaberSmid schreef:Denk dat je het niet moet overdrijven, maar ook niet moet onderschatten?