Weet enkel de naam niet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Annetje schreef:Ik ben zelf niet zo van het smeren, want dat is vaak nergens voor nodig.
Zorg dat het paard voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en genoeg beweging. Als je dan ook nog eens rond de plekken waar ze vaak staan (in de wei dus he) de grond GOED nat maakt, echt dat het modderig is, zijn de hoeven waarschijnlijk zo weer verend en soepel.

zelf zou ik me dit niet kunnen permiteren
Hoe kan dat ? Haha nu snap ik het. Gaaf zeg! En België lijkt me ook geweldig. JoukjeV schreef:Mijn wondermiddeltje voor brokkelhoeven:
een ui in stukjes snijden, 2 eetlepels suiker er overheen strooien, afdekken met aluminiumfolie en een nacht laten staan. Volgende dag heb je een olie- achtige substentie die je met een kwast op de hoeven smeert (kroonrand, buitenkant hoeven en de onderkant). Stinkt onwijs, maar het helpt wel.
Mijn eigen paard kon ik de hoefijzers niet onder houden omdat de hoeven altijd brokkelden, sinds ik dit smeerseltje gebruik nog geen last weer gehad.
Wat bedoel je met de onderkant? De hele binnenkant van de hoef, of alleen daar waar hij op staat, de ''hoefrand'' ofzo? 
CCindy schreef:JoukjeV schreef:Mijn wondermiddeltje voor brokkelhoeven:
een ui in stukjes snijden, 2 eetlepels suiker er overheen strooien, afdekken met aluminiumfolie en een nacht laten staan. Volgende dag heb je een olie- achtige substentie die je met een kwast op de hoeven smeert (kroonrand, buitenkant hoeven en de onderkant). Stinkt onwijs, maar het helpt wel.
Mijn eigen paard kon ik de hoefijzers niet onder houden omdat de hoeven altijd brokkelden, sinds ik dit smeerseltje gebruik nog geen last weer gehad.
Klinkt goed, maar wel eng om te proberenWat bedoel je met de onderkant? De hele binnenkant van de hoef, of alleen daar waar hij op staat, de ''hoefrand'' ofzo?
Eerst water erover of niet? Hoe kom je er eigenlijk aan, is niet iets wat ik zo zou bedenken haha.
JoukjeV schreef:CCindy schreef:Oke bedankt. Mijn paard haar straal is te hard in deze droge tijd, deze gaat ook wat scheuren. Kun je jouw middeltje hier ook op smeren, en wordt de straal daar dan weer wat flexibeler/zachter door?
Is het proberen waard. Middel is puur natuur.
Ik ga het nu maken, hihi.