ONTOPIC
Ik ben wel benieuwd of Love_Nola een antwoord heeft gevonden op haar vraag

Heb je al besloten wat je gaat doen? Heb je al met je smid overlegd?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MLoeser schreef:Kris schreef:Kan er nu echt werkelijk geen enkel topic geopend worden op bokt over NB of wel of niet op ijzers zonder dat dit verandert in een topic waarin men op de man speelt en dezelfde discussie steeds opnieuw begint? TS heeft nog steeds geen adviezen gekregen waar ze daadwerkelijk iets aan heeft. Stop aub met de persoonlijke aanvallen en probeer TS antwoord te geven. Bedankt.
![]()
mensen..........
MLoeser schreef:@ Professor:
Zonder verstand van zaken kan je je niet voordoen als expert, daar prikken we snel doorheenEn als je vind dat je onvriendelijke reacties krijgt moet je maar eens kritisch kijken naar jouw interactiestijl hier. En dan hoop ik dat je dan niet nog steeds durf te roepen het slachtoffer van onze onvriendelijkheid te zijn.
Ik heb zelf uit zelfstudie wel redelijk kennis van zake. Ik doe me hier niet voor als een expert, maar als hobbyist met interesse. Ik heb wel een certificaat NB gehaald en ook het TB bestudeerd en veel van mijn smid geleerd. De straal hoort te dragen. De actuele literatuur is het hierover wel eens. Lees je eerst in en kom dan eens terug met je "expertise"
Love_Nola_xx schreef:Hooi!
Mijn paard staat nu voor de 2e keer op ijzers. Daarvoor stond ik op een andere stal en kwam er een hoefsmid. Ikzelf was er niet bij, maar ik kreeg te horen dat mijn paard vierkant op ijzers moest. Ikzelf dacht alleen voor maar het bleek dus ook achter te moeten, want ze kwam bijna op haar straal te staan. Voor brokkelde ze echt heel makkelijk af en schraapte ze een beetje als een gek.
Nu sta ik dus op een andere stal en iemand vroeg waarom ik nou eigenlijk ijzers eronder heb laten zetten. Ik vertelde dat ze anders te dicht op haar straal kwam te staan, maar nu vraag ik me toch af of het nou ook zonder zou kunnen? Het verzorgen op ijzers gaat makkelijker en ziet er natuurlijk netter uit, maar ze glijd vaak uit want ze moet een hoek om , om naar haar stal te kunnen en een tijdje terug lag ze op de grond.
Wie kan er mij hiermee helpen, graag meningen, feiten of ervaringen.
bedankt!![]()
Groetjes Stephanie
MysticTinker schreef:Ik heb getemt![]()
Professor, je spreekt jezelf ook nog eens constant tegen..
Professor schreef:MysticTinker schreef:Ik heb getemt![]()
Professor, je spreekt jezelf ook nog eens constant tegen..
Hier heeft de TS werkelijk enorm veel aan.
Bovendien is het uw mening.
Heb me alleen tegen dat z.g. NB bekappen verzet.
Niet tegen de rijksgediplomeerde hoefsmid.
Op ijzers houden of gewoon natuurlijk bekappen.
Dat is een vraag die twee verschillende dingen omvat.
Zelf zou ik zeggen op ijzers houden of zonder ijzers?
En deze vraag kan geen mens vanachter de computer beantwoorden, dat kan alleen de vakman, dus de rijksgediplomeerde hoefsmid.
bonteparel schreef:Ook is het zo dat hoefijzers het hoefmechanisme ernstig belemmeren, en de hoefballen 'samengeknepen' worden door het gebruik van ijzers.. ..
Love_Nola_xx schreef:Hooi!
Mijn paard staat nu voor de 2e keer op ijzers. Daarvoor stond ik op een andere stal en kwam er een hoefsmid. Ikzelf was er niet bij, maar ik kreeg te horen dat mijn paard vierkant op ijzers moest. Ikzelf dacht alleen voor maar het bleek dus ook achter te moeten, want ze kwam bijna op haar straal te staan. Voor brokkelde ze echt heel makkelijk af en schraapte ze een beetje als een gek.
Nu sta ik dus op een andere stal en iemand vroeg waarom ik nou eigenlijk ijzers eronder heb laten zetten. Ik vertelde dat ze anders te dicht op haar straal kwam te staan, maar nu vraag ik me toch af of het nou ook zonder zou kunnen? Het verzorgen op ijzers gaat makkelijker en ziet er natuurlijk netter uit, maar ze glijd vaak uit want ze moet een hoek om , om naar haar stal te kunnen en een tijdje terug lag ze op de grond.
Wie kan er mij hiermee helpen, graag meningen, feiten of ervaringen.
bedankt!![]()
Groetjes Stephanie
Professor schreef:Heb me alleen tegen dat z.g. NB bekappen verzet.
Niet tegen de rijksgediplomeerde hoefsmid.