Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:27

prioika schreef:
SteffiiY schreef:
Inderdaad :j
En ik denk als er iets over gezegd word dat de ruiter denk:''waar bemoei je je mee'', en zal deze methode dus nooit verdwijnen.

Als het paard op links een beetje vasthoud is het logisch dat je haar links een beetje loswerkt door haar naar links door te stellen, en dit is ook geen Rollkur!

als je paard vasthoud moet JIJ loslaten en niet doorgaan trekken
en dit bedoel ik dus met off topic

Heb ik het woord trekken gebruikt? Doorstellen is wat anders als trekken ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:28

ik denk dat de meeste van ons wel weten wat rollkur is.......daar hoef je niet heel slim voor te zijn lijkt mij.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:28

amazone77 schreef:
ik denk dat de meeste van ons wel weten wat rollkur is.......daar hoef je niet heel slim voor te zijn lijkt mij.

Nee, en als je het op internet intikt word het gezellig voor je uitgelegd. :)

prioika

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:29

nou dan....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:31

Zou de volgende keer filmen ipv foto's maken.
Foto's zeggen niks :) ja dat het beeld een fractie van een seconde niet zo mooi was..

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:32

ja dat is inderdaad wel een slim idee, als ik nog een keer ga haha, word er nogal misselijk van _O-

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:32

amazone77 schreef:
deze manier van rijden(moment opnamen of niet.....) zal over 100 jaar nog zo mogen als er niks aan gedaan word,zolang het word geaccepteerd en getollereerd en er niemand wat van durft te zeggen op het los rij terein zullen dit soort beelden altijd blijven bestaan,ruiters die op deze manier rijden blijven dit maar goed praten.........terwijl er geen goed woord over te zeggen valt.......... :n

Helemaal mee eens.
@ SteffiiY Als een paard vasthoud op links ga je hem niet doorstellen op links ,dat is wat de meeste denken ja om het zo op te lossen.

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:33

Alabaster schreef:
amazone77 schreef:
deze manier van rijden(moment opnamen of niet.....) zal over 100 jaar nog zo mogen als er niks aan gedaan word,zolang het word geaccepteerd en getollereerd en er niemand wat van durft te zeggen op het los rij terein zullen dit soort beelden altijd blijven bestaan,ruiters die op deze manier rijden blijven dit maar goed praten.........terwijl er geen goed woord over te zeggen valt.......... :n

Helemaal mee eens.
@ SteffiiY Als een paard vasthoud op links ga je hem niet doorstellen op links ,dat is wat de meeste denken ja om het zo op te lossen.

dat bedoel ik maar ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:37

momentopnames?

Dan zijn er wel héél veel momentjes waarop heel veel paardjes toevallig zo hun nekje gekruld hadden. :roll:

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:41

prioika schreef:
ja dat is inderdaad wel een slim idee, als ik nog een keer ga haha, word er nogal misselijk van _O-

Je zou ook kunnen proberen te genieten van de mooie paardensport.. dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan (bij hetzelfde evenement als waar jij geweest bent), ik ben niet misselijk geworden en met iets andere foto's dan die jij gemaakt hebt thuisgekomen :)

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:44

Renza schreef:
prioika schreef:

Je zou ook kunnen proberen te genieten van de mooie paardensport.. dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan (bij hetzelfde evenement als waar jij geweest bent), ik ben niet misselijk geworden en met iets andere foto's dan die jij gemaakt hebt thuisgekomen :)

ik zie er geen mooie paardensport (op een enkele uitzondering na). Tja als je gewoon de wedstrijd zelf ziet, en niet het losrijden ziet en lijkt het er allemaal leuk, lief en aardig uit ;)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:45

Op jouw foto's zie ik ook geen mooie paardensport, in het echt gelukkig wel :)

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:46

Inderdaad, Arabesk, dat wilde ik net ook al typen. Een heleboel foto's, vertonen allemaal (in meerdere of mindere mate) gestreste paarden met een achterbeen wat er ergens achteraan bungelt, de rug vast, nek gekruld en soms zelfs de mond open. Dat zijn wel heel veel vervelende momentjes... Buiten de momenten om liepen ze vast perfect... :O

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:46

Renza schreef:
Op jouw foto's zie ik ook geen mooie paardensport, in het echt gelukkig wel :)

dat was toch echt in het echt :')

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:48

Foto's geven niet altijd een realistisch beeld van de werkelijk ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:49

Fitch schreef:
Inderdaad, Arabesk, dat wilde ik net ook al typen. Een heleboel foto's, vertonen allemaal (in meerdere of mindere mate) gestreste paarden met een achterbeen wat er ergens achteraan bungelt, de rug vast, nek gekruld en soms zelfs de mond open. Dat zijn wel heel veel vervelende momentjes... Buiten de momenten om liepen ze vast perfect... :O

en al die ruiters hebben toevallig allemaal paardjes die een enkele keer achter de teugel kruipen, de teugels stonden vast niet op spanning op die momenten }:0

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:49

Renza schreef:

pfff :(
sorry hoor, maar hier kan ik dus echt boos om worden... :n ongelofelijk, waar heb jij naar gekeken?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:51

Ik stond daar vast niet op hetzelfde moment, heb vooral op de tribune naar de wedstrijd gekeken :)
Dus ik heb geen idee hoe het er uit zag, alleen ik ga daar niet over oordelen ahdv een paar foto's. Daarom, volgende keer filmen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:54

ik word hier niet blij van....vooral niet vanwege al het ijzerwerk in de monden en de handen van de ruiter die vaak tot in hun buik aan toe aan de teugels trekken.

Mijn paard loopt ook weleens zo diep....met minimaal teugel contact en een dikke bustrens.....en ik vraag er dan niet om

je hoeft niet te filmen hoor.....alle topdressuurruiters trainen hun paarden zo....daarom blijf ik heel ver weg bij alles wat topsport genoemd word.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:56

Gelukkig trainen niet alle topruiters hun paarden zo.
Maar laten we het beestje maar gewoon bij het naampje noemen en filmmateriaal is in dit soort gevallen overbodig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:57

geerke schreef:
..alle topdressuurruiters trainen hun paarden zo....daarom blijf ik heel ver weg bij alles wat topsport genoemd word.

"en als het echt zo slecht was, dan wonnen ze niet al die prijzen, dus ze zullen heus wel weten wat ze doen"

Zo dat argument ook maar vast neergezet, want die ontbrak nog.

:z

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:01

omg ts.... Ik kan er met mijn kop niet bij.... Dat je op een dag waar zoveel prachtigs is, werkelijk met de destructieve intentie langs de kant gaat staan om dit soort foto's te maken... In mijn ogen spoor je niet helemaal... Als je wereld wilt beteren? Begin lekker met je eige

zucht op naar de volgende anti rollkur discussie geleid door mensen die zich nooit verder verdiept hebben in de methode dan de filmpjes op youtube, ik zou iedereen eens wilen verzoeken om zonder vooroordelen in de "echte wereld te komen kijken"....

succes!!!!!!!!!!!!!

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:02

en oow ja waarom moet ik gelijk een filmpje neerzetten van het meest extreme? :) dit is er gewoon een hoe het gemiddeld gaat :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:03

onvoorstelbaar dat het nog steeds goed gepraat word he? iedere idioot kan toch zien aan de beelden dat het er niet prettig uit ziet?????

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:03

Renza schreef:

De foto's geven precies het werkelijke beeld van het inrijden! ;)
De dressuur foto's zijn over het algemeen geen moment opnamens ik heb het zelf gezien en rollkuren deden sommige de hele tijd door ;)