Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

My_Lady schreef:Hallo allemaal,
Zal het proberen een beetje kort samen te vatten.
Het is allemaal begonnen 2 nov. Ik stapte op mijn paard en vond dat ze raar liep.
Ik iemand laten kijken en die zei dat ze kreupel liep. Na een tijd afspuiten en stappen bleef haar been dik en warm.
Toen is E-digit geweest. Er was gelukkig niks te zien. maar ze had wel een opmerking gemaakt over de gevoeligheid van haar rug.
Nu ben ik begin van dit jaar naar de kliniek geweest weer voor dat been.
Omdat ik het niet vertrouwde. De artsen zagen ook niks raars. Hebben toen ook naar haar rug gekeken toen heeft ze geen reactie gegeven. Achteraf was dat logisch omdat ik haar Sedalin had gegeven.
Van de da mocht ik weer gaan opbouwen.
Ik dat een tijdje gedaan maar ik vond haar met afstijgen al raar doen.
Ik de da gebeld om te vragen of dat erg was. Volgens hem deden meer paarden dat.
Dus ik gewoon weer doorgereden maar toen op een gegeven moment kon ik niet meer opstijgen omdat ze steeds weg rende. Hierdoor ben ik erachter gekomen dat ze last van haar rug heeft.
In overleg met de da is er een fysiotherapeut bij geweest. Die heeft haar behandeld daarna 3 weken om de dag gelongeerd. Toen kwam de fysio voor de 2de behandeling en door haar ben ik doorgestuurd naar de kliniek om het te laten omderzoeken. Het herstel van mijn paard was afwijkend.
Nu heb ik ong. 2/3 weken geleden foto's van haar rug laten maken.
Daar was niks op te zien. Nu kon ik proberen met pijnstillers te rijden , verder onderzoek(kosten€1000,-) of haar 3 maanden rust geven.
Ik heb voor het laatste gekozen.
Ook hebben we een zadelprobleem.
Zie het topic wat ik heb gemaakt
Nu is mijn vraag wat kan ik nog meer doen om mijn paard van haar rugprobleem af te helpen?
Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes Nathalie
Bij deze lessen staat het rechtrichten van je paard centraal en wordt