Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

skessa schreef:Ik ben op dit moment gedwongen met schoenen te rijden omdat mijn merrie gaten in haar hoefzolen heeft waardoor ze heel gevoelig loop. Maar elke keer die strijd om die schoenen aan en vooral uit te krijgen is niet leuk meer.
Misschien moet ik ze gewoon toch een maat groter nemen, maar dan klapperen ze met rijden. Hoe lossen jullie dat op?

Als die passen lijkt het mij geweldig. Niet meer lang onder je paard gebukt staan en prutsen met draadjes!

skessa schreef:Tancreda, dat is inderdaad ook nog een optie.
Omdat mijn merrie een snee in een van haar hoefballen had ( niet door de schoenen hoor!!), rijd ik liever zonder hielband, maar misschien dat het voor de andere voeten een idee is. Krijg jij ze dan nog wel weer uit? Of heb je dan echt een schroevendraaier nodig?

). Maar als ze dan weer gaan aantikken of gaan slepen.... Ik moet nog even overtuigd worden dat ze echt blijven zitten 

Waarschijnlijk compenseert het gewoon de ruimte die anders de hielband inneemt.                                                         
 Ik heb de schroefjes voor 'als je zonder gaiter wilt' erin gezet. Die tapers wilde ik idd wel gaan bestellen. Maar weet niet zo goed waar?