Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skygirl schreef:Paard hier op stal liep ook altijd zo in stap en dat bleek later wel degelijk een medische oorzaak te hebben. Dit kwam pas aan het licht toen het paard ook kreupel werd, maar ik denk dat als je paard zomaar in telgang loopt je maar beter toch wat onderzoek kan laten doen wat de oorzaak er van is.
knooopje schreef:dit paard telgangt,snap niet helemaal hoe je erbij komt dat een paard alleen telgangt als ie loei hard gaat?
dit paard waggelt van lings naar rechts!telgang heeft niks te maken met hoe hij zijn voeten neerzet,maar hoe hij zijn benen gebruikt(lichaam)al bekap je hem nog zo kort...dan nog is dat geen rede om te gaan telgangen.
telgang is dus...het linker voorbeen en het linkerachterbeen gaan tegenlijk naar voren!en rechtsvoor en rechtachter net zo!
hij wiebelt niet heen en weer,omdat hij heel langzaam loopt.
Annemeik schreef:opisop_shop schreef:zo loopt onze hond ook als hij moe is, zal dus wel minder moeite kosten?
Zo ja, dan zou je zeggen dat er toch wel iets aan de hand is met het beestje als hij altijd zo loopt, die achterhand ziet er ook stijf uit.
Honden lopen altijd richting telgang
opisop_shop schreef:zo loopt onze hond ook als hij moe is, zal dus wel minder moeite kosten?
Zo ja, dan zou je zeggen dat er toch wel iets aan de hand is met het beestje als hij altijd zo loopt, die achterhand ziet er ook stijf uit.
Sientje schreef:knooopje schreef:dit paard telgangt,snap niet helemaal hoe je erbij komt dat een paard alleen telgangt als ie loei hard gaat?
dit paard waggelt van lings naar rechts!telgang heeft niks te maken met hoe hij zijn voeten neerzet,maar hoe hij zijn benen gebruikt(lichaam)al bekap je hem nog zo kort...dan nog is dat geen rede om te gaan telgangen.
telgang is dus...het linker voorbeen en het linkerachterbeen gaan tegenlijk naar voren!en rechtsvoor en rechtachter net zo!
hij wiebelt niet heen en weer,omdat hij heel langzaam loopt.
Heb je toevallig het geluid ook aan gehad? Dan kun je ook horen dat het geen zuivere tweetakt is, en dus ook geen pure telgang. Wel erg lateraal qua beenzetting, dat ben ik met je eens, maar dat heb ik geloof ik al een paar keer eerder geschreven... Net als dat ook bij IJslanders langzame telgang zonder snelheid en zweefmoment ongewenst is, en vaak duidt op een probleem ergens in het lichaam.
Apple schreef:sans6 schreef:Ik denk dat TS eerst nog wat reacties af wil wachten. Heb nl niet het idee dat dit haar eigen paard is, en denk dat ze al goed weet wat het dier mankeert.
Arabesk is nl erg veel bezig met hoeven en bekappen, en ik denk dat dit hiermee te maken heeft
Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar dat vermoed ik zo maar...
Dit is wel degelijk het paard van Arabesk zelf.
EstherHegt schreef:Ik denk dat Arabesk wil duidelijk maken dat een paard ook op ijs kan lopen zonder ijzers, maar ze schrijft hij doet het in de wei ook. ik ben wel benieuwd wat ze nu bedoelt.