Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, maar het lijkt me een ontzettend gedoe!
Wacht zelf nog steeds op een telefoontje van de hoefsmid zodat ik kunstof kan bestellen. Ben er wel heel nieuwschierig naar
Nexus schreef:Haha, die vraag heb ik zien aankomen![]()
Eerlijk is eerlijk: Ik ben niet goed genoeg geinformeerd daarover eigenlijk om het bij voorbaat al niks te vinden, maar het lijkt me een ontzettend gedoe!
![]()
Ik hoor vanalles over het verliezen van die dingen , niet de goede maat kunnen vinden / maatwerk moeten laten aanmeten, draaien, gewicht... Maar nogmaals, niets van dit alles uit eerste hand of eigen ervaring.
Ik hoop dus eigenlijk met kunststof beslag een snelle(re), gemakkelijke(re), lichtere, tijdelijke manier te vinden om zijn voeten een beetje te sparen tegen al dit 'stapgeweld'. Daarna gaan ze er ook echt zo snel mogelijk weer af, want Bol heeft verder supervoeten en dan liggen die schoenen maar de verstoffen!
Vandaar dus...
weer wat erbij geleert!
Rozenbottel kan er wel voor zorgen dat de hoeven gezonder worden en sneller groeien, maar of het de hoeven zo sterk maakt dat ze zonder ijzers kunnen weet ik niet. Dat zul je zelf moeten uitproberen. Zeker omdat je aangeeft veel kilometers te (willen) maken waardoor de hoeven sneller zullen slijten. Maar goed, rozenbottel kost rond de 13,- tot 15,- de kilo, dus het is iig goedkoper dan ijzers, dus wellicht de moeite waard om het te proberen. Maar misschien heb je voor nu dan toch nog (tijdelijk) ijzers nodig, omdat het natuurlijk even zal duren voordat de rozenbottel werkt/de hoeven weer helemaal gezond zijn.
Nexus schreef:Nou, heb gesproken met mijn hoefsmid en hij wil er niet aan...
Deze smoezen slaan nergens op! Immers, je slaat kunststof er op exact dezelfde manier onder als gewoon beslag.
Citaat:Kortom, een smid kan hoog of laag springen en met allerlei smoezen aankomen Deze smoezen slaan nergens op! Immers, je slaat kunststof er op exact dezelfde manier onder als gewoon beslag.
Daarbij bestelt en betaalt de klant zelf de ijzers, en wellicht het tooltje van 7 euro. Waar zou een smid dan extra in moeten investeren?