Dat over dat het zadel te lang is en dat het daarvan zou komen, vind ik wat onzinnig klinken, maar dat kan aan mij liggen
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Vlinder32 schreef:Mijn paard tripoleert ook.
.
Lovely schreef:Och ja, misschien was ik er ten onrechte vanuit gegaan dat ze eerste geprobeerd heeft om het paard wat meer voorwaarts te laten gaan om te zien of dat vruchten af zou werpen, my bad.
Dat over dat het zadel te lang is en dat het daarvan zou komen, vind ik wat onzinnig klinken, maar dat kan aan mij liggen.
)maar daar heb ik dit paard niet voor en daar beleef ik ook geen lol aan. Dus toen was het advies om er voorlopig maar eens wat stevige ijzers onder te doen, geen kunststof meer, en dan zoveel mogelijk de hardere bospaden vermijden. Jammer, de leukste weg naar de dichtsbijzijnde boskroeg is een gravel pad
dus dat wordt om rijden. Ik heb de hoefschoenen nog ter sprake gebracht maar hij was voorlopig voorstander van ijzers tot dat de voet weer aangegroeid was. Ik ben al lang blij dat het geen enge ziekte is en hoop dat het met de ijzers beter gaat worden.
Smit hoefschoenen maakt ze op verzoek
) en had mijn smid het ijzer iets meer naar voren geplaatst zodat het weer aan kon groeien.
FahyaFemke schreef:TS:zou je fotos willen maken voor en na je ijzerbehandeling??

). Nu was zij 15 toen wij haar kochten, dus konden we slijtage van haar lijf niet uitsluiten. Nou hebben we van haar een zoon .... en die doet precies hetzelfde ... het lijkt idd wel een rare looptechniek waarbij ze alleen in draf slepen en in stap en galop niet. Ik heb er ook ijzers onder gehad, maar die sleten net zo hard mee totdat er nog een flinterdun laagje aan de toon zat. Ik heb ze hier nog liggen als een soort curiosa zeg maar
. Je zou als smid bijna de neiging krijgen zoveel mogelijk materiaal te kweken aan de toon om wat slijtage toe te staan, maar dit werkt dus averechts ... hoe korter de toon hoe beter ze "wegkomen" van achter; hierdoor gaan ze sowieso beter lopen is mijn ervaring. Overigens zou ik oppassen met extra ijzer aan de toon als je paard zichzelf aantikt!
als ik dit rijtechnisch moet gaan oplossen ben ik niet meer aan het rijden maar aan het zwoegen, gevolg chagrijnig paard en chagrijnige ik. Bovendien werkt het gewoon niet, hij tilt zijn benen echt niet beter op, hij is goed aan de hulpen maar niet qua optillen van benen. Ik draaf voortaan niet meer over de harde weg, deed ik overigens al zo min mogelijk maar ook de wat hardere zandpaden geven slijtage daar zal ik ook rekening mee moeten gaan houden en verder is het afkijken wat hij doet op de ijzers.