Wat voor tips bij rotstraal.....?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: Wat voor tips bij rotstraal.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:44

Mijn schimmel heeft ook last van rotstraal, altijd achteraan in 1 hoef. Ik snij zelf (op aanraden van de hoefsmid) alle losse stukken straal weg, ik maak de hoeven zuiver in de poetsplaats, lekker waterdruk erin om zuurstof in de kleine plaatsjes te krijgen, lekker drogen en dan Trushstop erin, dit is een amerikaans product, gekregen van de hoefsmid, gewoon erin doen tot dat het hard en droog is vanbinnen. Werkt heel snel en heel goed. Ook goed de mest en vooral de plas (ammoniak) eruit halen, van ammoniak worden de stralen echt rot, dat vreet gewoon uit. En volhouden, mijn paard is er snel vanaf, maar het komt helaas ook soms weer terug. Vanvoor heeft hij ook beetje platvoeten, daarom dat hij het vanvoor nooit krijgt, een platvoet is een gezonde voet (mits keurig bekapt en beslagen eventueel) omdat de straal meer de grond raakt en dus beter bloed rondpompt in de hoef. Vanachter heeft hij steilere hoeven, dus meer gevoeligheid.