russel schreef:Ik zou dat beslag alleen in overleg doen met Hofland van Bodegraven doen. Niet zelf gaan proberen met alternatieven van beslag.
Ik denk dat Hofland dit beslag in geen geval zal adviseren..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
russel schreef:Ik zou dat beslag alleen in overleg doen met Hofland van Bodegraven doen. Niet zelf gaan proberen met alternatieven van beslag.
scoxxx schreef:Overigens, de nieuw ontstane hackney-achtige gang kan eigenlijk verdacht veel op een vorm van bewegingskreupelheid kunnen duiden... realiseer ik me nu net.
Eleonoor schreef:
Als je deze foto ziet dan keert je maag toch als eigenaar van je paard.... Heb een ijzer zien liggen in Bodegraven en voor mij was al weinig uitleg nodig om te zeggen wat een raar systeem dit is... Als het al zo goed is, waarom wordt dit niet wereldwijds gebruikt?
Maxielover schreef:Eleonoor schreef:
Als je deze foto ziet dan keert je maag toch als eigenaar van je paard.... Heb een ijzer zien liggen in Bodegraven en voor mij was al weinig uitleg nodig om te zeggen wat een raar systeem dit is... Als het al zo goed is, waarom wordt dit niet wereldwijds gebruikt?
Dit is niet zoals ze een paard op cytek laten lopen hoor, daarbij is de teen niet zo lang. Ik denk dat dit nog tijdens het bekappen is. De hoef wordt na het beslaan nl. ook nog gevijld.
russel schreef:Ik zal jouw op een hard onbeweeglijk stuk zool laten lopen en dan het randje van de zool halverwege je voet op laten lopen, om het af te maken zal ik je tenen tot in het vlees kort knippen.Ik weet zeker dat je veel knieaktie gaat krijgen!!
Eleonoor schreef:Even goed kijken naar de foto, de nagels zitten er al in.... Je wilt toch niet denken om die hele teen eraf te vijlen? En dat is dan vijlen naar passend maken op een te klein ijzer... waar blijft dan het mechanisme over voor de hoef die klem genageld is op een te klein ijzer?
Yamcha schreef:AnneOmie: was jij dat toen niet, die een heel topic had over Cytek ijzers?
Edit: dat had ik verkeerd, het was CarinaR. Vraag me af waar ik me jouw paard dan van herinner.....
Hoe dan ook, ik vind de foto er vreselijk uitzien, het ijzer lijkt wel 2 maten te klein, en de hoef aanpassen aan het ijzer is van de zotte!
Het ijzer is bedoeld om het paard beter te laten lopen, maar imo loopt een paard niet beter als je de voeten zo verminkt.... imo zijn die ijzers dierenmishandeling......
bart6699 schreef:kijk eens naar het verhaal van het poolse trekpaard Bohousek eens.
Hier kan je zien dat het cytek hoefijzer het leven heeft gered van een paard dat naar de slacht moest. http://www.cytek.cz/index_soubory/Page1233.htm
klik ook eens op de pagina updates in de website, hier kan je zien dat het paard weer wordt bereden.
Yamcha schreef:Hoe gaat het nu met hem, is het alweer wat beter?
Goed dat je hem er weer afgehaald hebt, hoor!