Ik heb pas een gesprekje gehad met een man van EquiFirst, voor mij nog een helemaal nieuw voermerk, maar wel lekker in de buurt
Hij had voor mn pony een geconcentreerd brokje, waar je maar weinig van hoeft te geven. Het bevat alleen wel rond de 30 % zetmeel en suiker... Denk niet dat dat echt iets is, maar moet het foldertje nog even goed doorlezen. Het heet Kernmixbrok, voor de geinteresseerden.
Verder had ie een geexpandeerde lijnzaadbrok. Die sprak mij wel heel erg aan. Het is een redelijk vezelrijk product, vetrijk, en relatief laag aan zetmeel en suiker (17%). Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ontdekt, is dat BHT als anti oxidant is gebruikt. Het product heet Linamix, hier vind je meer informatie: http://www.equifirst.eu/index.cfm?Id=129
Ik heb een proefzakje gekregen, dus ga zo eens kijken of ze het lusten!
Ik heb het foldertje er eens bij gepakt, maar idd, het eiwitgehalte is erg hoog... Daarnaast had ie het over een hoog ruwe celstof gehalte, maar dat valt me met 8,5 % toch wat tegen. Mineralenvoorziening is prima, alleen is de Ca/P verhouding ook wat uit balans (1:1). De enige voordelen zijn eigenlijk dat de energie uit gezonde vetten bestaat ipv zetmeel, dat er relatief veel vit E en selenium in zit, net als omega 3 vetzuren. Verder staat er een heel vaag verhaal over vluchtige vetzuren, waar imo weinig van klopt. Folder bevat sowieso veel fouten!
)
trouwens, ik lees dat Isabella na het bekappen ook gevoelig is.. hoe lang is het nu geleden dat Isa voor het laatst bevangen is geweest, en verwacht je dat die gevoeligheid na het bekappen zal blijven? Perdy heeft er nl last van.